فرمانده مرزبانی كشور:

امنیت كامل در مرزهای مشترك ایران و آذربایجان برقرار است

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت و آرامش در مناطق هم مرز جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان و همچنین ارمنستان برقرار است و همه مرزنشینان به زندگی عادی خود مشغولند.

کد مطلب: ۴۸۰۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، سردار قاسم رضایی در جریان بازدید از مرزهای مشترك ایران و آذربایجان در استان اردبیل افزود: در چند روز گذشته در اثر درگیری نیروهای جمهوری آذربایجان وارمنستان چند گلوله توپ ارمنستان به صورت سهوی به منطقه صفر مرزی ایران اصابت كرده بود كه در این خصوص اعتراض وتذكرات لازم از سوی جمهوری اسلامی ایران به مرزبانان ارمنستان داده شد وآنها نیز قول دادند چنین مواردی دیگر تكرار نشود.

وی هدف از سفر خود به منطقه را بررسی شرایط و وضعیت بوجود آمده پس از درگیری جمهوری آذربایجان وارمنستان ذكر كرد و گفت: مرزبانان اردبیل وآذربایجان شرقی آرایش وتدابیر امنیتی لازم را تدارك دیده اند و در سایه همین تدابیر مرزهای جمهوری اسلامی ایران در امنیت كامل به سر می برد.

رضایی همچنین ضمن دیدار با ژنرال الهام مهدی اف جانشین فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان ، مسایل مرزی فیمابین را بررسی كردند.

گفتنی است:استان اردبیل با 380 كیلومتر مرز مشترك به جمهوری آذربایجان بیشترین مرز زمینی ایران با این كشور را دارد.

مناطق همجوار شهرستان پارس آباد استان اردبیل در آنسوی مرز طی روزهای اخیر شاهد درگیری های نسبتا شدید بین نیروهای آذری و ارمنی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار