امام جمعه سمنان:

بانوان ایران اسلامی زندگی فاطمی را الگوی خود در فعالیت ها قرار دهند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را سرآمد کمال انسان ها دانست و گفت: مردان و زنان ایران اسلامی باید در ابعاد مختلف زندگی، این دو بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دهند.

کد مطلب: ۴۷۸۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، روز چهارشنبه همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن در نشستی با بانوان فعال در حوزه فرهنگ استان سمنان افزود: خداوند انسان را برای کمال آفریده است و در این خصوص زن و مرد فرقی ندارد و همه آمده ایم تا به کمال مطلق برسیم.
وی با تبیین انواع کمال اعم از کمال جسمی و روحی و فرهنگی گفت: برای رسیدن به کمال سه راه ذکر شده است که فهم دینی و ایمان و عمل به دین قدم اول کمال است.
نماینده ولی فقیه در استان، اخلاق اسلامی و اقتصاد را از دیگر راه های رسیدن به کمال برشمرد و خاطرنشان ساخت: داشتن اخلاق خوب و اسلامی شرط مهم در رسیدن به کمال است و توجه به اقتصاد معیشت و میانه روی در اقتصاد و نیز پرهیز از اسراف نیز در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.
شاهچراغی با اشاره به اینکه اگر حضرت علی(ع) نبود، فاطمه زهرا(س) همسری نداشت، گفت: مرد و زن باید در سال ٩٥ زندگی فاطمی و زهرایی و نیز ساده زیستی و ... آن حضرت را الگوی خود قرار دهند.
وی با بیان برخی از ویژگی های حضرت زهرا(س) گفت: توجه به حجاب و عفاف یکی از ویژگی های بارز آن حضرت است که بانوان ایران اسلامی باید مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه سمنان با اشاره به نامگذاری سال ١٣٩٥ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری گفت: مردم و مسئولان و به ویژه دولت باید برای تحقق این شعار و نامگذاری تلاش کنند.
در این نشست که جمعی از بانوان فعال در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به همراه معاونین و مسئولان این اداره کل حضور داشتند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون فرهنگی هنری این اداره کل مطالبی بیان و یکی از بانوان سروده ای در وصف حضرت فاطمه زهرا(س) قرائت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار