با امضای قرارداد نهایی در حضور وزیر نفت؛

عملیات اجرایی کارخانه گاز و گاز مایع 3200 منطقه غرب کارون آغاز شد

خبرگزاری پانا: قرارداد طرح احداث کارخانه گاز و گاز مایع 3200 (NGL) منطقه غرب کارون صبح امروز (دوشنبه 9 بهمن) با حضور وزیر نفت امضا و کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن نیز به زمین زده شد.

کد مطلب: ۴۷۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شانا، در مناطق نفت خیز جنوب، این طرح از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) با بهره گیری از توانمندی های پیمانکاران داخلی اجرا می شود.

کارخانه گاز و گاز مایع 3200 یکی از طرح‌های بزرگ صنعت نفت است که با اجرای آن، روزانه از سوزاندن بیش از یک میلیارد فوت مکعب گازهای همراه تولید شده از میدان های یادآوران، آزادگان، جفیر و بند کرخه جلوگیری می شود.

ظرفیت این کارخانه افزون بر 500 میلیون فوت مکعب در روز (در 2 واحد با ظرفیت 250 میلیون فوت مکعب در روز) است و با احداث آن گاز سبک و شیرین در حدود 280 میلیون فوت مکعب در روز تولید می‌شود.

همچنین مازاد میزان گاز تزریق شده به مخازن نفتی، به خط لوله شبکه سراسری گاز شهری انتقال داده می‌شود و این در حالی است که با احداث این کارخانه، افزون بر 72 هزار بشکه در روز مایعات گازی نیز تولید خواهد شد.

مایعات گازی تولید شده به طور عمده به عنوان خوراک واحد الفین پتروشیمی به مصرف می رسد و گوگرد تولیدی با ظرفیت حدود 50 تن در روز، برای مصارف داخلی یا صادرات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

احداث این کارخانه در منطقه پیش گفته از نظر اقتصادی و زیست محیطی بسیار بااهمیت است.

وزیر نفت صبح امروز در راس هیئتی از معاونان و مدیران این وزاتخانه و شرکت ملی نفت ایران وارد اهواز شد.

افتتاح دو طرح نفتی مهرماندگار، حضور در نشست هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، شرکت در آیین گشایش چهارمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و رونمایی از چند تجهیز مهم ساخت داخل، از برنامه های سفر یک روزه مهندس قاسمی به مناطق نفت خیز جنوب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار