در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

اجرای طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در برنامه ششم

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از برنامه ریزی برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در برنامه ششم توسعه خبر داد.

کد مطلب: ۴۶۰۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین قربانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه کمبود پزشک در مناطق محروم برطرف نشده است، گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه سلامت با آن روبرو هستیم مساله بی رغبتی پزشکان برای ماندن در مناطق محروم است. طرح ها و برنامه هایی که در این زمینه وجود دارد آنطور که باید موفق نبوده است.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وزارت بهداشت باید در کنار افزایش حقوق شرایط ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را فراهم کند که متأسفانه طرح خدمت پزشکی وزارت بهداشت منجر به ماندگاری پزشکان در این منازق نشد و ما هنوز با کمبود جدی پزشک در این مناطق روبرو هستیم.


وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت باید با کار کارشناسی و برنامه ریزی منسجم، امکانات رفاهی و آموزشی مناسب را برای پزشکان و خانواده آنها فراهم کند تا انگیزه پزشکان برای حضور در مناطق محروم افزایش یابد. از طرفی دسترسی مناطق محروم به امکانات لازم درمانی و پزشک متخصص با مشکل روبروست که در این زمینه هم باید شرایطی فراهم شود تا بیماران مجبور نباشند که برای درمان به استان های دیگر سفر کنند.


به گفته این نماینده مجلس، طرح پزشک خانواده به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها با شکست روبرو شد که وزارت بهداشت باید برای سال 95 اقدامات جدی برای فراهم کردن زیرساخت ها و ارائه راهکارهای مناسب در هر چه بهتر اجرایی شدن این طرح انجام دهد.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان هنوز با اهداف کامل طرح تحول سلامت فاصله داریم، گفت: متاسفانه تا نقطه ایده آل فاصله زیادی داریم که درخصوص بررسی مجدد و رفع نقاط ضعف است حتما عملیاتی شود تا مشکلات طرح کاهش یابد. البته در برنامه ششم توسعه در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را اجرا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار