معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:

جرایم مربوط به خشونت در استان اردبیل کاهش یافت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: جرایم و ورودی دادگستری استان در 10 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

کد مطلب: ۴۵۷۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل، یوسف خدادادی در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در استان افزود: در مجموع پرونده های کیفری در 10 ماه سال 94 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد و و جرایم مربوط به خشونت 12 درصد کاهش یافته است.

وی اجرای راهکارهای پیشگیرانه از جمله برگزاری دوره های مهارت ارتباطی در بیشتر ادارات برای کارکنان و خانواده های آنها ، رانندگان تاکسی و خط واحد ، زندانیان مرتکب جرایم خشن در زندان ، برگزاری جلسات مختلف در محافل علمی و عمومی ، برگزاری نشست ها و همایش ملی پیشگیری از خشونت ، اقدامات موثر نیروی انتظامی و دادسراها و محاکم در زمینه مرتکبین جرایم خشن را از عوامل موثر در این کاهش ذکر کرد.

خدادادی مجموع ورودی پرونده های کیفری در 10 ماه سال گذشته را 56 هزار فقره و 10 ماه سال جاری را 52 هزار فقره و مجموع پرونده های مربوط به خشونت در 10 ماهه سال 93 را 26 هزار فقره و در 10 ماهه سال 94 را 23 هزار فقره ذکر کرد.

وی کاهش جرم در استان را نتیجه برنامه ریزی ، مدیریت صحیح و تعامل تمام نهادها دانست و خواستار استمرار این برنامه ها شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزاری دوره های مهارت های ارتباطی در اداره ها و محله ها را در کیفیت بهتر تکریم ارباب رجوع ، تلطیف فضای اداری و کاهش خشونت موثر دانست و بر ادامه برگزاری این دوره ها تاکید کرد.

بهزاد ولی زاده مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل نیز در این جلسه به بررسی تحلیلی و آمارهای خشونت در استان پرداخت و از کاهش شش درصدی مراجعان به پزشکی قانونی در 10 ماهه سال 94 در مقایسه با 10 ماهه سال 93 خبر داد.

وی افزود: در 10 ماه پارسال 10 هزار و 674 مورد مراجعه مربوط به ضرب و جرح داشتیم که این رقم در سال جاری به 10 هزار و 33 مورد کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار