استاندار سمنان:

اولویت استان سمنان تأمین آب آشامیدنی است

استاندار سمنان با بیان اینکه تأمین آب آشامیدنی، مهم‌ترین دغدغه مسئولان استان سمنان گفت: اولویت استان سمنان تأمین آب آشامیدنی است.

کد مطلب: ۴۴۲۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان ، محمدرضا خباز، با بیان اینکه تأمین آب آشامیدنی مهم‌ترین دغدغه مسئولان استان سمنان است، اظهار داشت: طرح ویژه انتقال آب دریای خزر در دولت یازدهم با رویکرد و بررسی مناسبی در حال پیگیری است .

وی با بیان اینکه با رئیس جمهور در خصوص انتقال آب دریای خزر دیدار و گفت‌وگویی هایی داشتیم، تصریح کرد: نظر بنده و ریاست جمهوری در خصوص دقیق نبودن مطالعات طرح انتقال آب دریای خزر مشترک است و باید بررسی بیشتری نسبت به اجرا این طرح شود .

استاندار سمنان با بیان اینکه باید این طرح به‌صورت علمی کارشناسی شود و در صورت تأمین آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و شرب مشکل نخواهیم داشت، افزود: احداث سیل بند جهت جلوگیری از هدر رفتن آب‌های جاری، تغییر الگوی کشت و همچنین استفاده بهینه از سیستم‌های آب‌رسانی نوین مانند قطره‌ای و تحت‌فشار، ازجمله اقداماتی است که جهت استفاده بهینه از منابع آبی در دست پیگیری است .

خباز با بیان اینکه 20 مسیر سیلاب در استان سمنان وجود دارد، افزود: باید به دنبال خسارت‌های احتمالی ناشی از سیلاب به محیط‌های مسکونی باشیم؛ با جاری شدن سیلاب در کویرها، شاهد افزایش کویر و بیابان زارها خواهیم بود .

وی با اشاره به اینکه استان سمنان پتانسیل‌های ویژه‌ای دارد، گفت: پتانسیل‌های موجود فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، طبیعی، گردشگری، دینی، تاریخی و معنوی منطقه، قابل ‌درک اما غیرقابل وصف است که باید از این موهبت الهی و برکات آن به نفع مردم و توسعه همه‌جانبه آن استفاده کرد .

استاندار سمنان با بیان این‌که استفاده از پتانسیل‌های استان سمنان جهت توسعه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است، افزود: یکی از نیازهای برنامه‌ریزی در راستای توسعه، اعتبارات است که خوشبختانه اعتبارات پروژه‌های استان سمنان که قرار بود در سفر استانی رئیس‌جمهور مصوب شود، با عنایت ویژه مسئولان، در بودجه سال95 گنجانده شد که این نویدی برای مردم استان است .

خباز تصریح کرد: با این‌که سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان محقق نشد، اما برکات آن از لحاظ گنجانده شدن اعتبارات طرح‌های نیمه‌تمام و یا تکمیل پروژه‌های استانی در بودجه کشور، به وضوح مشاهده شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار