تهدید صوری داعش علیه اسرائیل و عربستان

ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده گروه «داعش» در یک پیام صوتی منتسب به او خواستار آن شده که مردم عربستان سعودی علیه حاکمان این کشور قیام کنند و وعده داده است که به اسرائیل حمله کند.

کد مطلب: ۴۴۲۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، خبرگزاری فرانسه گزارش داده است: این پیغام صوتی ۲۴ دقیقه‌ای، نخستین پیام از این نوع در طول هفت ماه گذشته است که در پی شکست‌های متوالی این گروه در عراق و سوریه از البغدادی منتشر می‌شود.

هرچند خبرگزاری فرانسه تأکید می‌کند نمی‌تواند اصل بودن این پیغام را تأیید کند ولی با بررسی‌های انجام شده مشخص شد صدای فردی که ضبط شده با پیغام‌های پیشین وی مطابقت دارد.
همچنین مشخص نیست زمان ضبط این پیام چه هنگام بوده ولی در آن به ائتلاف ۳۴ کشور ضد گروه «داعش» که ۲۴ آذرماه توسط عربستان سعودی اعلام شد، اشاره شده است.
فردی که صدایش در این پیغام ضبط شده در این زمینه می‌گوید: «ائتلافی را اعلام کرده‌اند که نام دروغین "اسلامی" بر آن نهاده‌اند و هدفش نبرد با خلافت است».

علیرغم تهدیدهای سوری داعش علیه عربستان و اسرائیل شواهد متعددی وجود دارد که نشان می دهد این دو رژیم به تروریست های داعش در سوریه و عراق مهمات و تجهیزات داده اند. چندی پیش اخباری منتشر شد که نشان می داد مجروحان داعشی در بیمارستان های اسرائیل مورد مداوا قرار می گرفتند همچنین پیگیری ماجرای تویوتاهای داعش هم نشان داد این اتوموبیل ها به صورت گسترده توسط سه کشور حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و قطر خریداری شده است. به نظر می رسد تهدیدهای سوری بغدادی در این پیام صوتی برای منحرف کردن اتهامات از عربستان مطرح شده است.

فارغ از کمک های تجهیزاتی عربستان به نیروهای داعش این موضوع نیز انکار ناپذیر است که جنگجویان داعشی با توسل به ایدئولوژی مبارزه می کنند که مروج آن در جهان تنها عربستان سعودی و مدارس دینی وهابی در پاکستان است.

پادشاهی سعودی از بدو پیدایش تاکنون با قرائت سلفی از اسلام و اختلاط آن با مدیریته غربی خوانشی خطرناک از اسلام ارائه داده که اینک بزرگترین دشمن اسلامی نیز محسوب می شود. وهابیت شبهه چزیره اینک بزرگترین تهدید در برابر خود را شیعیان و مسلمانانی می داند که به هیچ وجه تسلیم این قرائت خطرناک نشده اند. به همین دلیل است که تهدیدهای بغدادی علیه عربستان و اسرائیل را می توان سوری توخالی و در عین حال گمراه کننده قلنداد کرد. گمراه کننده از آن جهات که سعودی ها ادعا کنند خود قربانی تهدیدات داعش هستند و نمی توان به آنان برای حمایت مالی و ایدئولوژیک از این گروه برچسب زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار