زمان و مکان نمایشگاه کتاب مازندران در سال آینده تغییر می کند

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: سال آینده با تغییر در زمان و مکان نمایشگاه، تعداد غرفه ها و عناوین بیشتر و تعداد ناشران داخلی و خارجی نیز افزایش خواهد یافت.

کد مطلب: ۴۳۹۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، احد جاودانی در پایان نمایشگاه کتاب مازندران، با قدردانی از تلاش رسانه های استان در راستای پوشش خبری این نمایشگاه اظهار داشت: تاکنون هر برنامه ای که ارشاد برگزار کرد، دوستان رسانه پوشش خوبی دادند.

وی با اشاره به اینکه عقب ماندگی در مناسبات اجتماعی و تعاملات سیاسی به دلیل نبود مطالعه است افزود: با توجه به تاکیدی که در دین و فرهنگ ملی ما به کتاب شده و با عنایت به اثرگذاری آن، به دنبال بردن کتاب به خانه های مردم هستیم.

جاودانی برگزاری نمایشگاه کتاب را معرفی مولفه و این عنصر حیاتی به مردم و بردن این نعمت خوب خداوند به خانه های مردم دانست و تصریح کرد: مردم مازندران با توجه به صبغه فرهنگی، علاقه مندی خود را به کتاب نشان دادند و در دوره های قبل استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب داشتند.

وی با بیان اینکه نبود مرکز نمایشگاهی خوب در مرکز استان یک معضل است، گفت: با این اوصاف درخواست برگزاری بین المللی نمایشگاه کتاب با استقبال ناشران خارجی همراه شد.

این مسئول ابراز داشت: سال آینده با تغییر در زمان و مکان نمایشگاه، تعداد غرفه ها و عناوین بیشتر و تعداد ناشران داخلی و خارجی نیز افزایش خواهد یافت.

وی گفت: نمایشگاه کتاب، فصل مشترک همه آدم ها با همه سلایق است، چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب، زنان خانه دار و فعالان اجتماعی و...همه اشتراک نظر دارند که کتاب بهترین دوست انسان در گذشته، حال و آینده است.

جاودانی در خصوص ساماندهی خبرنگاران استان نیز اظهار داشت: همه کسانی که در حال فعالیت هستند، تشکلی دارند که نمایندگی آنها را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات تشکلی است که رسانه های استان را نمایندگی می کند افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد خانه مطبوعات را به عنوان متولی رسانه در کنار معاون مطبوعاتی ارشاد می شناسد و سعی بر این داریم که برنامه ها را با مشورت آن ها انجام دهیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای ما اهالی فرهنگ و رسانه دارای احترام هستند افزود: موضوع سامان دهی خبرنگاران مهم است که باید به آن پرداخت و باید بپذیریم که تعدادی که اکنون به عنوان خبرنگاران مازندران اعلام می شود، وجود خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه با توجه به تعداد رسانه ها و خبرنگاران این واقعیت قابل کتمان نیست، افزود: این تعداد نشان می دهد که در این حوزه در ورودی، زیادی باز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این خوب است که مردم علاقه دارند رسانه ای و اهل خبر باشند اما این عرصه نیازمند تعهد، تخصص و سخت کوشی است.

وی با اشاره به اینکه باید پذیرفت که این قشر منشا اثر هستند و باید بیشتر به آنها بها داده شود، افزود: از تصمیم دوستان خانه مطبوعات در راستای سامان دهی اصحاب رسانه و خبرنگاران حمایت می کنیم.

جاودانی گفت: البته نظرات اصلاحی را هم لحاظ می کنیم و امیدواریم که امر سامان دهی به درستی تصمیم سازی و اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار