دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مازندران آغاز به کار کرد

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مازندران با حضور 510 ناشر داخلی و 25 ناشر خارجی افتتاح شد.

کد مطلب: ۴۳۶۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، نمایشگاه سراسری و بین المللی کتاب مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران ، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران و جمعی از مسئولین گشایش یافت.

مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی مازندران در آیین گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: باید برای نهادینه‌کردن فرهنگ مطالعه بین افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان، از دوران کودکی این فرهنگ‌سازی آغاز شود.

احد جاودانی گفت: بین‌المللی شدن این نمایشگاه، گامی در جهت برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب مازندران است.کتاب‌های این نمایشگاه مورد استفاده برای تمامی سنین و در تمام زمینه‌ها بوده و کتاب‌های این نمایشگاه از نظرعلمی مفید و دارای محتوای آموزشی هستند.

وی بیان داشت: این نمایشگاه با حضور ٥١٠ ناشر داخلی و ٢٥ ناشر خارجی بوده که در ٣٢٠ غرفه کتاب‌ها را به نمایش و فروش می‌گذارند. این کتابها با ٣٠ تا ٥٠ درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان و خریداران کتاب قرار می‌گیرد.

جاودانی گفت: با بودجه دولتی رویدادهای بزرگ رخ نمی‌دهد که باید فعالان فرهنگی و خیران و مسئولان فرهنگی همت بالایی در زمینه نشر فعالیت کتابخوانی داشته باشند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی درست و به موقع می‌توانیم سرانه مطالعه را در جامعه افزایش دهیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مبارزه با جهل و راهی برای جهاد علمی بوده و همه مردم و مسئولان باید در این راستا تلاش کنند.

شایان ذکر است دوازدهمین نمایشگاه کتاب تا 29 آذرماه از ساعت 13 الی 19 در کیلومتر هفت جاده ساری-نکا دایر می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار