مدیر آموزش و پرورش قرچک:

طرح ملی خوانش خلاق در مدارس ابتدایی قرچک آغاز شد

مدیر آموزش و پرورش قرچک از آغاز اجرای طرح ملی خوانش خلاق در پایه های چهارم و پنجم مدارس ابتدایی این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۴۳۵۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستان های استان تهران، مهدی نیکبخت،مدیر آموزش و پرورش قرچک گفت:خواندن در برگیرنده مجموعه مهارت هایی است که پایه موفقیت در تمامی حوزه های تحصیلی بوده و در اصل محور اصلی سوادآموزی،خواندن است.

وی گفت: هدف از کسب توانایی خواندن، رسیدن به مرحله ای از توان آموزشی است، که فرد بتواند نوشته ای را خوانده،آن را نقد و بررسی کند تا بتواند اساسی ترین نیاز خود را پاسخگو باشد.

نیکبخت افزود: توانایی درک مطلب، تفسیر و استنتاج از متون درسی و غیر درسی، دانش آموزان را با افکار و اطلاعات جدیدی آشنا می سازد تا راه بهتر اندیشیدن و بهتر زیستن را بیاموزند و این مهم زمانی رخ می دهد که دانش آموز بتواند مطلبی را به درستی خوانده و درک صحیحی از آن داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش قرچک تصریح کرد: در اجرای طرح ملی خوانش خلاق، دانش آموزان با به کار گیری از شیوه های نوین، مهارت های بیشتری در خواندن مطالب کسب می کنند.

وی گسترش گنجینه لغات دانش آموزان، تغییر نگرش در شیوه های تدریس آموزگاران، آشنا سازی دانش آموزان با هندسه کلمات، توجه و دقت در منطق چینش واژگان و اجزای آن، ایجاد حس نیاز به خواندن هدفمند، رسیدن به مرحله خواندن خلاق، کمک به فهم و درک دیگر دروس، پاکیزگی در گفتار و نوشتار مخاطب در اثر انس با ادبیات، تقویت درست خوانی و خواندن انتقادی را از مهمترین اهداف طرح خوانش خلاق یاد کرد.

مدیر آموزش و پرورش قرچک گفت: هم اکنون طرح خوانش خلاق ویژه پایه های چهارم و پنجم دوره ابتدایی در 11 دبستان قرچک در حال اجراست و کارگاه های آموزشی این طرح ویژه مدیران و آموزگاران مجری طرح نیز برگزار شد.

شایان ذکر است ، شهرستان قرچک در 25 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده و بیش از 47 هزار دانش آموز در مدارس مختلف قرچک مشغول تحصیلند که حدود یک سوم آنان را دانش آموزان ابتدایی تشکیل می دهد.

/خبرنگار: سیما قربانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار