مدیرکل بحران:

50 درصد اعتبارات عمرانی سیل ایلام تخصیص یافت

مدیرکل بحران استان ایلام گفت: 50 درصد از اعتبارات عمرانی وقوع سیل اوایل آبان گذشته در این استان تاکنون تخصیص داده شده است.

کد مطلب: ۴۳۳۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، احمد کرمی اظهار کرد: 410 میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل ویرانگر ماه گذشته در این استان از سوی هیات دولت در نظر گرفته شد که تاکنون حدود 200 میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

وی افزود: اجرای عملیات آبخیزداری، بازسازی راه ها و ابنیه فنی، بازسازی و ساماندهی مسیل های شهری، بازسازی و ترمیم ابنیه و تاسیسات کشاورزی و هزینه های خدمات فنی و پشتیبانی و آوار برداری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از این محل انجام می شود.

مدیرکل بحران استان ایلام یادآور شد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دستور پرداخت این مبلغ را صادر و به خزانه کشور ابلاغ شده است و بزودی این مبلغ در اختیار استان قرار می گیرد تا در بخش های خسارت دیده هزینه شود.

کرمی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در برخورد با سیل کم سابقه ماه گذشته در ایلام بسیار هوشمندانه و جدی برخورد کرد و اعتبار مناسبی را در نظر گرفت که امیدواریم از این محل بتوانیم بخشی از مشکلات ایجاد شده از سیل را جبران کنیم.

استان ایلام در غربی ترین نقطه کشور پس از گذراندن یک دوره خشکسالی شدید و کمبود بارش ها، در نخستین روزهای آبان ماه با بارش بی سابقه باران و جاری شدن سیل مواجه شد.

در اتفاقی بی نظیر در 100 سال گذشته، تنها در 72 ساعت 324 میلی متر باران بارید و باعث جاری شدن سیل، تخریب زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی استان ایلام شد و چهار کشته نیز بر جا گذاشت.

دولت یازدهم پس از وقوع این سیل یک هزار و 53 میلیارد و 810 میلیون ریال را برای بازسازی مناطق آسیب دیده و یک هزار و 492 میلیارد و 800 میلیون ریال را در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار