پیاده روی عظیم اربعین، مانور بزرگ قدرت شیعیان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: پیاده روی عظیم اربعین مانور بزرگ قدرت شیعیان است.

کد مطلب: ۴۲۹۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد



به گزارش خبرنگار پانا از استان همدان، آیت‌ا... غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نمازجمعه همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی و با تبریك هفته بسیج، یكی از نشانه‌های بارز بسیجی‌ها را شكستن بدعت‌ها و احیای سنت‌های الهی دانست و بیان كرد: بسیجی كسی است كه با خدا عهد می‌بندد تا سنتهای الهی را زنده نگهدارد و بدعتهای شیطانی را از بین ببرد.
وی افزود: شجره طیبه بسیج باید ریشه‌ای بررسی شده و همگان از میوه شیرین این شجره طیبه شیرین‌كام شوند.
امام ‌جمعه همدان با بیان اینكه یكی از بهترین اقدامات امام خمینی(ره) تشكیل بسیج مستضعفان است، عنوان كرد: متأسفانه برخی درك ضعیفی از بسیج دارند و تصور این افراد این است كه بسیجی یعنی كسی كه به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شود و یا شهید و مجروح می‌شود و كمتر پیش می‌آید كه كسی سالم برگردد.
آیت‌ا... محمدی با اشاره به اینكه حضور در جبهه‌های جنگ تنها یكی از وظایف بسیجیان واقعی است، افزود: امیرالمؤمنین(ع) نمونه یك بسیجی واقعی و تمام‌عیار بودند.
وی با تأكید بر اینكه نخستین شاخصه بسیجی بودن معرفت و بصیرت است كه حق را از باطل جدا می‌كند، عنوان كرد: خیلی‌ها به كربلا رفتند اما حق را از باطل نمی‌شناختند و به همین دلیل یزید را معیار قرار دادند و امام حسین(ع) را بیگانه می‌دانستند.
آیت‌ا... محمدی یكی دیگر از خصوصیات بسیجیان را بی‌رنگ‌وریا بودن دانست و افزود: بسیجی‌ها با مرگ و كشته شدن در راه حق عهد و پیمان بسته‌اند و كشته شدن در راه خدا آرزوی آن‌ها است.
وی با شرح فرموده‌های امام علی(ع) گفت: یكی از نشانه‌های بسیجی بودن این است كه این افراد آیه‌های قرآن را می‌خوانند ولی به‌سادگی از آن‌ها عبور نمی‌كنند بلكه آن‌ها را در عمل پیاده می‌كنند.
آیت‌ا... محمدی یكی دیگر از نشانه‌های بارز بسیجی بودن را شكستن بدعت‌ها و احیای سنت‌های الهی عنوان و اظهار كرد: از بین بردن بدعتهای به وجود آمده در جامعه اسلامی و احیای مسائلی از دین كه از بین رفته است از مهمترین مسؤولیت‌های امام در عصر ظهور خواهد بود و بسیجی نیز باید واجبات خدا را زنده كند و بدعتهای شیطانی را نابود سازد.
وی ادامه داد: متأسفانه بدعتهایی مانند مراسم چهارشنبه سوری، نوعید گرفتن برای اموات، استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی و... در جامعه ما بسیار است كه باید همه بسیج شوند و این بدعتها را نابود سازند.
آیت‌ا... محمدی با بیان اینكه امیدواریم فرهنگ بسیجی همگانی شود، گفت: اگر همه اقشار جامعه بسیجی باشند جامعه دچار تزلزل نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تشكیل موكب‌هایی كه به مناسبت فرارسیدن اربعین امام حسین(ع) از زائران پذیرایی می‌كند، اشاره كرد و افزود: در مسیر‌های ایران و همچنین در خاك عراق موكب‌های بسیاری برای پذیرایی از زائران كربلا برپا شده است كه این یك سنت حسنه است.
آیت‌ا... محمدی با اشاره به پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی(ع) گفت: این مراسم مانور بزرگ قدرت شیعیان در برابر دنیا است كه در هیچ كجای جهان چنین حركت عظیمی وجود ندارد كه میلیونها نفر با پای پیاده و با عشق این مسیر را طی كنند.
وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با بسیجیان عنوان كرد: حضرت آقا به مسأله نفوذ اشاره كردند و با بیان اینكه دشمن گاهی در یك فرد و گاهی به‌طور جمعی در افراد نفوذ و دیدگاه‌ها را دگرگون می‌كند، ما را از اهمیت این موضوع آگاه کردند.
وی در پایان با اشاره به موضوع استحاله گفت: خدا نكند كه كسی شست‌وشوی مغزی شود؛ چراكه بدترین كارها برترین كار و بهترین كارها را بدترین كار می‌داند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار