مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان اردبیل :

نقشه اسناد و ساختمان‌ها در اردبیل احصا می‌شود

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان اردبیل گفت: در برنامه ششم توسعه نقشه تمامی اسناد و ساختمان‌ها در استان احصا خواهد شد.

کد مطلب: ۴۲۴۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا، شهرام دهقانی در جمع خبرنگاران واصحاب رسانه با اعلام این خبر تصریح کرد: احصای نقشه‌ها در قالب قانون حدنگاری به ثبت‌اسناد و املاک سپرده‌شده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا تاکنون نقشه‌ها به‌صورت جامع احصا نشده است، افزود: درصورتی‌که منابع کافی به این اداره کل اختصاص یابد اجرای آن در برنامه ششم را دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان به اجرای سیستم جدیدی در مدیریت ثبت‌اسناد و املاک اشاره و تأکید کرد: در این سیستم تمامی زمین‌هایی که معارض دارند به‌سرعت شناسایی می‌شوند.

دهقانی تأکید کرد: به‌منظور استعلام زمین و ملک اداره ثبت‌اسناد عملکرد مطلوبی داشته و ما توانستیم سال گذشته به ۹۴ درصد استعلامات به‌صورت الکترونیکی در حداقل زمان ممکن پاسخ دهیم.

وی افزود: بااین‌وجود نیاز است که نقشه اسناد و ساختمان‌ها به‌ویژه در بخش دولتی احصا شود؛ چراکه بی‌اطلاعی ادارات از دارایی‌های خود موجب شده در برخی مواقع تعرض به زمین و ملک یک اداره مشاهده شود.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان همچنین خواستار همکاری و مشارکت شهروندان شد و تأکید کرد: در برخی مواقع بی‌اطلاعی و طی نکردن روند قانونی دریافت اطلاعات مالکیت یک زمین یا ساختمان مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

به گفته دهقانی مواردی از فروش یک زمین به چند نفر داریم که متأسفانه به دلیل بی‌اطلاعی متقاضی از وضعیت زمین و استعلام نکردن آن رخ‌داده است و انتظار می‌رود با دقت بیشتر شهروندان فرصت سوءاستفاده برای افراد متخلف کوتاه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار