اقدامات ثبت اسناد، مانع افزایش تعارضات و اختلافات است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت اقدامات مهمی که سازمان ثبت اسناد با بهره‌گیری از کارشناسان زبده انجام می‌دهد، باعث کاهش تعارضات و تخلفات بین مردم و ارگان‌های مختلف می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۷۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات ثبت اسناد، مانع افزایش تعارضات و اختلافات است

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو،استاندار اردبیل در جریان بازدید از سازمان ثبت استاد استان اظهار کرد: صدور سند تک برگ و شناسنامه دار کردن اراضی سبب می شود اختلافات بین مردم، دولت و بخش خصوصی کاهش یابد و مالکان به حق خود قانع باشند.

او با اشاره به اینکه در گذشته برای یک زمین چندین نفر سند داشتند و با بازنگری این اختلافات از بین رفته است، افزود: با صدور سند تک برگ و شناسایی اراضی در روستاها و مناطق شهری ارزش اراضی افزایش یافته و این اسناد به عنوان یک ضمانت نامه معتبر در بانک ها و ارگان ها جهت حل مشکلات مورد بهره برداری قرار می گیرند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: صاحبان املاک سند دار در بحث تولید و توسعه هیچ مشکلی نداشته و در مسایل اخذ تسهیلات نسبت به افرادی که ملک آنها قول نامه ای است خیلی راحت مشکل خود را حل می کنند.

بهنام جو با اشاره به اینکه با اقدام ثبت اسناد توسعه تولید اتفاق می افتد، اظهار کرد: علاوه بر آن جلوی مهاجرت های بی رویه در روستاها و مناطق کشاورزی گرفته می شود و روستاییان با داشتن اسناد معتبر می توانند در راستای توسعه و تولید در مناطق مختلف بدون دغدغه معارض گام های اساسی بر دارند.

او بیان کرد: ۴۲ روستا در محدوده کشت و صنعت مغان از اول انقلاب به لحاظ نداشتن سند مالکیت بلاتکلیف بودند که با اقدام و پیگیری استانداری و هیئت دولت این مشکل چند ساله هم مرتفع شده و امید دیگری در زندگی عشایر مغان بوجود آمد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه شهرداری ها هم در بحث مالکیت زمین ها باید شفاف سازی کنند، گفت: برخی زمین ها در محدوده شهری گاهی مواقع فاقد سند مالکیت است و شهرداری ها با احصا این زمین ها و با همکاری ثبت اسناد این مورد را نیز شفاف سازی کنند.

بهنام جو اضافه کرد: طبق گزارش ثبت اسناد استان در طول ۱۳ سال گذشته برای ۲۸۷هزار هکتار از زمین ها و در طول یک سال گذشته نیز ۳۵۶ هزار هکتار از زمین ها سند تک برگ صادر شده است که نشان دهنده فعالیت ثبت اسناد و کارکنان این سازمان مهم قضایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار