افتتاح سه باب کتاب خانه عمومی روستایی در شهرستان کبودراهنگ

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودرآهنگ با حضور فرماندار شهرستان، معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی‌، رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان و اعضای انجمن با محوریت برنامه‌ریزی برای افتتاح 3 باب کتابخانه روستایی در شهرستان کبودرآهنگ برگزار شد.

کد مطلب: ۴۲۳۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان همدان، فرماندار شهرستان کبودراهنگ درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کبودراهنگ اذعان داشت :بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» سال‌جاری تعداد 3باب کتابخانه درروستاهای امیرآباد،نورآباد وسوباشی با بهترین امکانات و تجهیزات مورد بهره برداری قرارخواهند گرفت.
احسان قنبری افزود: عملیات نصب انشعابات و خرید تجهیزات جهت راه‌اندازی این کتابخانه‌ها رو به اتمام است و اهالی این 3روستای پرجمعیت بزودی می‌توانند ورود یک مرکزفعال فرهنگی و علمی رو درمناطق خود شاهد باشند.
قنبری ادامه داد جهت احداث و تجهیز هرکتابخانه 21میلیارد ریال هزینه شده‌است که اعتبار احداث این 3 کتابخانه جمعا به ارزش 6میلیارد ریال بصورت خیرساز توسط بانک پاسارگاد ایران هزینه شده‌است.
فرماندار کبودراهنگ ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت احداث کتابخانه در روستاهای حائز شرایط، گفت :جهت شکوفا شدن پتانسیل‌های بالقوه جامعه هنری و علمی این مناطق وجود کتابخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.
معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نبز دراین جلسه با اشاره اعلام آمادگی اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان همدان جهت راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای بالای 1500نفر جمعیت به شرط واگذاری یک فضای مناسب با متراژ حداقل 120مترمربع از طرف دهیاری وشوراهای اسلامی عنوان کرد: لیست روستاهای دارای شرایط ذکر شده توسط بخشداران به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی ارسال شده و برنامه بررسی مراکز معرفی شده با حضور کارشناسان حوزه امورکتابخانه‌ها از اوایل آذرماه آغاز می‌شود.
حسن عرفانی مقدم تصریح کرد :جذب کتب اهدایی توسط خیرین فرهنگ دوست با موضوع کتب کودک و نوجوان یکی ازمهمترین برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی درکنار اطلاع‌رسانی خدمات کتابخانه‌های عمومی در بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» خواهد بود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودرآهنگ با اشاره به افزایش سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ با توجه به راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید در بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، رقم سرانه این شاخص را 2مترمربع برای هر100نفر در این شهرستان اعلام کرد و گفت :با راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید در این هفته امیدواریم این رقم تا پایان سال با بهره‌برداری از کتابخانه روستای داق داق آباد به 5/2مترمربع برای 100نفر برسد.
معینی ادامه داد :تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودرآهنگ با احتساب اعضای کتابخانه‌های نهادی ومشارکتی به 5500 نفر می‌رسد که سرانه شهرستان دراین زمینه 2/4درصد جمعیت شهرستان بوده و این سرانه از میانگین استانی و کشوری بالا تر است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ ادامه داد :در کتابخانه‌های عمومی شهرستان 88500 هزار جلد کتاب وجود دارد که برای هر 61 جلد برای هر 100نفراست.

/شقایق حیدری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار