کارشناس ارشد روانشناسی عمومی در گفت گو با پانا :

حل مشکلات عاطفی دانش آموزان نیاز به همکاری معلم و والدین دارد

استادیار رشته روانشناسی عمومی گفت: برای برطرف کردن مشکلات عاطفی و درسی دانش آموزان باید میان والدین کودک و مربیان مدارس همکاری متقابل وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۴۲۳۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه نعمتی کارشناس ارشد روانشناسی عمومی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا، اظهار داشت: بهداشت روانی به معنای توانایی کامل برای ایفای نقش های اجتماعی، روانی و جسمی است و به معنای عدم وجود بیماری و یا عقب ماندگی نبوده و کسی که احساس ناراحتی نکند از نظر روانی سالم محسوب می شود.


وی افزود: دانش‌آموزان بیشتر اوقات خود را در محیط یادگیرى مى‌گذرانند و تحت‌تأثیر کردار، گفتار و پندار معلمین و مسئولین مدارس هستند ولازم است همه کسانى که در این مراکز به انجام وظیفه مشغول مى‌باشند، با اثرات محیط آموزشى بر دانش‌آموزان و اصول و مفاهیم بهداشت روانى آشنائى لازم داشته باشند چرا که آگاهى از این امور براى آنان ضرورى است.


نعمتی با اشاره به نقش معلمان در بهنبود شرایط روانی دانش آموزان اظهار داشت: دانش آموزی که متعلق به خانواده ای از هم گسیخته است، به یک تکیه گاه و پشتوانه مطمئن نیاز دارد که فقط یک مربی مهربان، دلسوز و فداکار می تواند با جلب اطمینان کودک به خود مشکل او را جویا شده و او را از دلهره و اضطراب نجات دهد.


وی خاطر نشان کرد: مدارس همان گونه که در پرورش و شکوفایی استعداد دانش آموزان مهم ترین نقش را ایفا می کنند در برقراری آرامش روانی، نشاط، سلامت روح و جسم آنان و یا برعکس، افسردگی و گوشه گیری آنها نیز دخیل اند پس معلمان باید مانند والدین کودک فاقد بهداشت روانی یا حتی مهربان تر از آنان باشند.


کارشناس ارشد وانشناسی عمومی و استادیار دانشگاه اذعان داشت: برای برطرف کردن مشکلات عاطفی و درسی دانش آموزان باید میان والدین کودک و مربیان مدارس همکاری متقابل وجود داشته و والدین باید وضعیت روحی، اخلاقی و اجتماعی کودک در محیط منزل و سایر محیط های غیر آموزشی دیگر را برای مربی او شرح دهند تا ضمن مطابقت دادن آن با رفتار وی در مدرسه، به یک نتیجه کلی دست یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار