مدیر کل دفتر عشایری وزارت آموزش و پرورش:

جبران بخش عمده ای از افت تحصیلی متوسطه اول و دوم درمناطق عشایری

مدیر کل دفتر عشایری وزارت آموزش و پرورش گفت : با احداث و ایجاد آموزشگاه های شبانه روزی،خوابگاه های مرکزی،سرویس های ایاب و ذهاب می توانیم بخش عمده ای از افت تحصیلی متوسطه اول و دوم درمناطق عشایری را جبران کنیم.

کد مطلب: ۴۱۷۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان:یزدان پناه در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش درتشریح علل اختلاف و افت تعداد دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه در مناطق عشایری گفت:اقدامات زیادی درراستای جلوگیری از ترک تحصیل و انسداد بیسوادی دانش آموزان عشایر انجام شده و بزگترین مشکل نبود آدرس مشخص از دانش آموزانی واجد شرایط تحصیلی است که آمار آنها از اداره ثبت احوال کشور اخذ گردیده است

وی افزود:عمده مشکل ما در مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه است.به دلیل صعب العبور بودن مسیرهای مناطق عشایری، ارسال دبیران زن ممکن نیست و به ناچار از دبیران مرد باید استفاده کرد، همچنین ازدواج های زود هنگام ،کم تعداد بودن دانش آموزان درمقطع متوسطه اول و دوم که موجب تشکیل کلاس های چند پایه می شود و مسائل فرهنگی موجود مانع حضور دانش آموزان دختردر مدارس متوسطه می شود.

پزدان پناه خاطرنشان کرد:درتلاشیم باقانونی کردن برخی از موارد، از محروم شدن دانش اموزان دختر وپسر عشایر برای ادامه تحصیل شویم و این اختلاف افت تحصیلی بین دومقطع ابتدایی و متوسطه را دراین مناطق ازبین ببریم.

مدیر کل دفتر عشایری وزارت آموزش و پرورش با احداث و ایجاد آموزشگاه های شبانه روزی،خوابگاه های مرکزی،سرویس های ایاب و ذهاب می توانیم بخش عمده ای از افت تحصیلی متوسطه اول و دوم درمناطق عشایری را جبران کنیم.

وی افزود: معتقدیم درکنار دولت،خیرین کمک زیادی درکیفیت آموزشی و خرید تجهیزات آموزشی می توانند انجام دهند ودر طی این دوسال باجلساتی که باخیرین مدرسه ساز تشکیل شد کمک هایی را توانستیم جذب نمائیم.
یزدان پناه در پایان اذعان داشت: مدارس عشایری به دلیل پراکندگی و وجودکلاس های چندپایه بر استفاده از تجهیزات را ضروری برشمرد لذا از همه خیرین دعوت نمود از این فرصت برای خدمت رسانی به قشری که بیشترین تولید و منفعت را به نظام می رسانند استفاده کرده تا بیشترین خدمت آموزشی به آن ها ارائه شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار