خواجه نصیری در گفت و گو با پانا تاکید کرد:

لزوم حمایت جدی دستگاههای دولتی از بورس/ تغییر نرخ خوراک پتروشیمی ها

خبرگزاری پانا: رییس سابق اداره نظارت بر بورسها و سازمان های بورس با تاکید بر تغییر نگاه دستگاههای دولتی به بورس اظهار داشت: تغییر نرخ خوراک پتروشیمی ها از جمله راهکارهای موجود برای پویایی صنعت و بورس به شمار می رود .

کد مطلب: ۴۰۰۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد

محمود رضا خواجه نصیری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا با تشریح وضعیت فعلی بورس گفت: به نظر می رسد هنوز مشکلات بنیادی در بخش صنعت حل نشده است و اتفاقات ناخوشایند اخیر نیز مزید علت شده و بر رکود بیشتر بورس افزوده است.

رییس سابق اداره نظارت بر بورسها و سازمان های بورس با بیان اینکه به دلیل نوسانات بالای بورس انگیزه ای برای ورد سرمایه گذاران جدید نمانده است ، ادامه داد: عملکرد شرکت ها در 6 ماه گذشته به دلیل مشکلات صنایع بسیار تضعیف شده و مباحث برجام و توافقات اولیه هسته ای نیز بهبودی در وضعیت بورس ایجاد نکرده است.
بورس در شرایط بلاتکلیفی به سر می برد
وی با ذکر اینکه بورس در شرایط بلاتکلیفی به سر می برد ، ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور و جهان باعث سردرگمی بورس شده به طوری که شرایط رکود حاکم بر صنعت ، مسکن و خودرو بازار بورس را نیز به کما برده است.
خواجه نصیری با تاکید بر نبود محرک مناسب در بازار بورس تصریح کرد: اخبار صنایع دیگر محرک خوبی برای بورس نیست و منابع نقدینگی در یک تا دو سال گذشته نیز به شدت کاهش یافته است .
وی اضافه کرد: به نظر می رسد حفظ نقدینگی در یک سال گذشته یکی از معضلات اساسی بخش های مختلف اقتصادی بوده است و اتفاقات اخیر نیز نتوانسته به حفظ نقدینگی در بورس کمک کند.
رییس سابق اداره نظارت بر بورسها و سازمان های بورس بر ایجاد انگیزه جدید برای ورود نقدینگی به بورس تاکید کرد و ادامه داد: بازار بورس برای جذب نقدینگی خارج شده ، نیازمند محرک های قوی تری است .
وی نگاه منفعلانه و نه چندان تهاجمی برای جذب نقدینگی از سوی وزارت خانه ها برای حمایت بیشتر از صنعت را ضروری دانست و گفت: در این صورت می توان به شکل گیری جریان نقدینگی در بازار سهام امیدوار بود.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر تغییر نگاه دستگاههای دولتی به بورس اظهار داشت: تغییر نرخ خوراک پتروشیمی ها از جمله راهکارهای موجود برای فعال شدن بورس به شمار می رود .
وی ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت ، وزارت نفت می تواند با کاهش نرخ خوراک پتروشیمی ها و کاهش حاشیه سود شرکت ها قدم بزرگی در این بخش بردارد.
خواجه نصیری را بیان اینکه با حرکت های کوچک و شعاری کاری از پیش نمی رود، ادامه داد: وزارت نفت یا صنعت ولو به قیمت کاهش نقدینگی خود و یا اندکی تورم باید صنعت را پویا کرده و از شرایط رکود فعلی خارج کنند.
وی با تاکید بر جراحی عمیق بازار سرمایه افزود: هم اکنون تحلیل های بازار سرمایه دقیق نشده و بحران یابی درستی صورت نگرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار