توسعه باغ‌ها در 5000 هکتار از اراضی شیبدار گلستان

خبرگزاری پانا:رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از اجرای پروژه‌ی توسعه‌ی باغ‌ها در 5000 هکتار از و گفت: ایجاد باغ در اراضی شیبدار از برنامه‌های اولویت‌دار استان است.

کد مطلب: ۴۰۰۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در گلستان، «مختار مهاجر» در نشست هماهنگی توسعه باغات در اراضی شیبدار استان اظهار کرد: برای سال آینده نیز برنامه عملیاتی توسعه باغات در اراضی شیبدار به 10 هزار هکتار می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ی امسال 4700 هکتار زیرکشت زیتون زودبازده و 300 هکتار به گردو اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته‌ی مهاجر در زمینه‌ی اجرا و پیشبرد طرح اراضی شیبدار باید همه ارگان‌ها تلاش کنند زیرا این طرح مانع از تخریب خاک شده و نیز باعث افزایش سطح درآمدی خانوار و سرانه‌ی اقتصادی استان می‌شود.

وی ادامه داد: جلب و مشارکت مردمی در توسعه‌ی طرح ضروری و نیز نظارت بر حسن اجرا و رصد و تعیین سطح سبز آن از وظایف سازمانی است.

«علی مرگدری» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استان گلستان نیز در این جلسه گفت: در اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار قوانین و مقررات متداخل باید مطرح و مرتفع شود.

به گفته‌ی وی، برای هماهنگی بین دستگاهی برای اجرای درست و با سرعت این پروژه، استانداری گلستان آمادگی دارد و اجرای این طرح‌ها از اولویت‌های درجه یک توسعه‌ایی استان محسوب می‌شود.

در پایان این جلسه که با حضور مدیران کل منابع طبیعی و تعاون روستایی، فرمانداران و مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برگزار شد، بازدید میدانی از چند باغ زیتون در اراضی شیبدار شهرستان آزادشهر در شرق استان انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار