افزایش ۱۰ برابری درآمد کشاورزان با احداث باغات در اراضی شیب‌دار

لرستان(پانا)- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افزایش ۱۰ برابری درآمد کشاورزان با احداث باغات در اراضی شیب‌دار خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰ برابری درآمد کشاورزان با احداث باغات در اراضی شیب‌دار

به گزارش ایرنا، اسفندیار حسنی‌مقدم در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار سراسر کشور با اعلام این خبر گفت: یکی از ظرفیت‌های خوب استان لرستان توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار است.

وی تصریح کرد: استان لرستان پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه دارد و عملکرد یک هکتار باغ دیم در قیاس با محصولات زراعی از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار بوده و حداقل ١٠ برابر درآمد کشاورزان ارتقاء پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: تاکنون ۴۰۴۰ هکتار توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده استان لرستان احداث شده است؛ در سال جاری نیز در صورت تامین اعتبار ۵۰۰۰ هکتار (۲۰۰۰ هکتار توسط مدیریت باغبانی و ۳۰۰۰ هکتار توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری) احداث خواهد شد.

حسنی‌مقدم در پایان گفت: از کشاورزان هم استانی که زمین‌های شیب‌دار در اختیار دارند تقاضا داریم به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کرده و با همکاری جهاد کشاورزی نسبت به احداث باغ در این‌گونه اراضی اقدام کنند؛ با این کار ضمن افزایش ذخیره نزولات جوی به داخل زمین و جلوگیری از فرسایش خاک درآمد آنان نسبت به محصولات زراعی نیز افزایش پیدا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار