گزارش پانا از نشست خبری هفدهمین جشن خانه سینما؛

جشن سینما با سازمان موازی نیست / عمارت مسعودیه مهمان سینما گران

خبرگزاری پانا: همایون اسعدیان دبیر جشن سینما گفت: تنها جایی که امکان داشت بتوانیم میزبان اهالی سینما در جشن سینما باشیم عمارت مسعودیه بود و سالن برج میلاد نیز نمی توانست میزبان این جشن باشد.

کد مطلب: ۳۹۰۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا ، نشست هفدهمین جشن خانه سینما صح امروز با حضور دبیر جشن سینما «همایون اسعدیان» و مدیر اجرایی آن «مازیار میری» برگزار شد .

دربخشی از این نشست، همایون اسعدیان با اشاره به برگزاری جشن سینما گفت: مراسم اصلی جشن خانه سینما 20 شهریورماه در امارت مسعودیه برگزار می‌شود، این در شرایطی است که امشب اولین کاندیدای فیلم کوتاه اعلام خواهد شد. از دیروز نیز داوری بخش مستند شروع شده است و همچنین 11 شهریور داوری فیلمهای بلند آغاز خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد: طی 5 روز از 11 شهریورماه محل دوم داوری آغاز می‌شود، این در شرایطی است که 99 داور پیش از این فیلم‌ها را قضاوت کرده‌اند .

اسعدیان در بخش دیگری از سخنان خود به بزرگداشت های جشن سینما اشاره کرد و گفت: همواره رسم بر این بوده است که بزرگداشت‌هایی در جشن خانه سینما برگزار شود و غیر از سه نفری که برایشان این مراسم گرفته می‌شود یک جایزه ویژه «سیف‌الله داد» در نظر گرفته می‌شود

وی تصریح کرد: از سه نفر تجلیل به عمل می‌آوریم،«سعید پورصمیمی» بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر به پاس یک عمر فعالیتش در سینما مورد تجلیل قرار می‌گیرد. او همواره در فعالیت‌های صنفی نیز حضور داشته است. نفر بعدی که قرار است مراسم تجلیل برایش برگزار شود، مستندساز خوب و ارزشمندمان «فرهاد ورهرام» است. این مستندساز در پی فعالیت کاریش همواره کمک‌حال جوانان نیز بوده است و این شرایطی است که باید زودتر از اینها از این دو عزیز تجلیل به عمل می‌آمد

به گفته دبیر جشن سینما ؛ احمدرضا درویش دیگر نفری است که برای مراسم تجلیل برگزار خواهد شد. او همواره در فعالیتهای صنفی حضور داشته است. نیازی نیست که از قدرت کارگردانی وی تعریف صورت بگیرد، چرا که سطح فیلمسازی او تعریف‌کننده این موارد است و اگر قرار باشد که من از کارگردانی و هنر وی تعریف کنم شاید او را کوچک کرده‌ام.

وی در ادامه گفت: جایزه ویژه سیف‌الله داد که همواره در طی دوره‌های به فردی اهدا می‌شد که کمک‌حال سینمای ایران بوده است. «علیرضا داوودنژاد» در این بخش شایسته دریافت این جایزه است. به او غبطه می‌خورم چرا که هنوز جوان نگاه می‌کند. او در فعالیت‌های صنفی، فیلمنامه‌نویسی و... نزدیک به چهل سال فعالیت داشته است.

به گزارش پانا؛ همایون اسعدیان در بخش دیگری از این نشست درباره حامی مالی این جشن گفت: تا همین یک هفته پیش کسی اسپانسر این جشن نمی‌شد و بلافاصله بعد از انتخاب شرکت مذکور، تماس‌های متعددی مبنی بر علاقه سایر دوستان در این بخش صورت گرفت که دیگر جوابشان را هم نمی‌توانید بدهید. این شرکت همواره در حوزه‌های ورزشی ورود پیدا کرده و تبلیغاتی را انجام داده است و این شرایط نیز مثبت است که در حوزه تبلیغات نگاهی هم به فرهنگ داشته است. به یاد ندارم که در دوره‌های گذشته حامیان مالی جشن خانه سینما جزو فعالین فرهنگی بوده باشند.

دبیر جشنواره در ارتباط با داوری‌های این دوره از جشن خانه سینما اظهار داشت: به نظرم در این دوره که از بهترین داوری‌ها صورت گرفته است و اگر داوران نیز تغییر می‌کردند، قطعاً تغییرات کمی را در انتخاب‌ها شاهد خواهیم بود، البته بخشی از اختلاف نظرها و یا سؤال‌های پیش‌آمده در ارتباط با کاندیدها را باید بگذاریم به پای اختلاف سلیقه که همواره نیز وجود داشته است، اما واقعاً انتخاب‌های انجام شده در طی این سال‌ها به گونه‌ای بوده است که بسیار نزدیک به آن چیزی است که درنظر داشتیم

دبیر جشن سینما یادآور شد: از سازمان سینمایی خواهش کردیم با یک روز تأخیر مراسم ضیافت شام خود را به مناسبت روز ملی سینما برگزار کند،زیرا سازمان سینمایی نیز تصمیم داشت همزمان با مراسم جشن خانه سینما در امارت مسعودیه، ضیافت شامی را با حضور اهالی سینما به مناسبت روز ملی آن برگزار کند که به خواهش ما پاسخ مثبت دادند و قرار شد با یک روز تأخیر این مراسم برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: مراسم انجام شده توسط سازمان سینمایی صرفاً به دور همی و صرف شام است و نمی‌توان به آن به عنوان یک جشن نگاه کرد، این در شرایطی است که ما جشن خانه سینما را به مناسبت روز ملی سینما برگزار می‌کنیم و تمام صنوف کنار هم جمع می‌شوند.

اسعدیان در پایان سخنان خود درباره انتخاب عمارت مسعودیه برای جشن خانه سینما گفت: بسیاری از تالارها را دیده‌ایم و هیچ‌کدام مناسب برگزاری چنین جشنی نیستند. با 31 صنف و جمعیت زیادی که حضور دارند، حتی تالار برج میلاد نیز نمیتواند پاسخگوی ما باشد. به همین منظور با دیدن عمارت مسعودیه و همچنین فضای باز آن که اجازه چیدن میزها را آن به ما می‌دهد، مناسب‌ترین گزینه برای برگزاری این جشن است .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار