حاشیه های شهر همدان در شان مردم این شهر نیست

خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان، گفت: حاشیه های شهر همدان در شان مردم این شهر نیست و باید با همت مسولین و مشارکت شهروندان آباد شوند.

کد مطلب: ۳۹۰۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورا که با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و انجمن انبوه سازان استان همدان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: تجمیع پلاک های ریزدانه قبل از اینکه یک کار شهرسازی و کالبدی باشد، امری اجتماعی است و می تواند کلید جهش جدید در آبادانی حاشیه های شهر همدان باشد.
تبریزی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه های شهر و آسیبهای اجتماعی در این مناطق اظهار کرد: لازم است جامعه به اقشار ساکن به حاشیه های شهر نیز توجه داشته باشد و در این راستا رویکرد مدیریت شهری باید تقویت مشارکت مردمی برای آبادانی شهر و رفع آسیب های گذشته باشد.
وی بر اهمیت توجه به تجمیع پلاک های ریزدانه در محلات کمتر برخوردار تأکید کرد و گفت: می توان با اعطای تخفیفات و تسهیلات تشویقی واحد مسکونی نه تنها حاشیه ها، بلکه بافت های فرسوده شهر را توسط مردم تجمیع و نوسازی کرد که در این زمینه هم رویکرد توانمندسازی که با مشارکت شهروندان و حمایت شورا و شهرداری صورت می گیرد رضایت مردمی را به دنبال خواهد داشت.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نقش انبوه سازان در توانمندسازی حاشیه های شهری، افزود: انبوه سازان می توانند در آبادانی محلات کمتر برخوردار وارد شده و طرح ها یا پیشنهادات خود را با پیوست فرهنگی و اجتماعی به شورا ارائه دهند و پس از بررسی و اخذ مصوبه، مجوزهای تکمیلی را نیز از شهرداری دریافت نمایند.
محمد تبریزی مطالعات توانمندسازی را نیاز مناطق دانست و با تاکید بر اینکه در این راستا باید یک مدل عملی واجرایی ارائه شود، گفت: شورا و شهرداری در زمینه تجمیع پلاک در حاشیه های شهر نظر مثبت داشته و سرمایه گذاران در این زمنیه را حمایت می کنند و این به شرطی است که سرمایه گذاریها توجیه اقتصادی داشته و نتیجه بخش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار