مدیر طرح پایلوت یکپارچه سازی حساب مدارس:

ممنوع شدن دریافت وجه نقد/پرداخت سود به پول و حساب مدارس

خبرگزاری پانا: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: از زمانی که طرح یکپارچه شدن حساب مدارس اجرا شود دریافت وجوهات به صورت نقدی یا به سایر حساب ها ممنوع خواهد شد.

کد مطلب: ۳۸۴۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

محسن بهارلو در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درباره طرح یکپارچه سازی حساب مدارس، گفت: سیستم یکپارچه سازی حساب مدارس برای توسعه مشارکت اولیا در امورات آموزشگاهی تعبیه شد زیرا در سال های اخیر بخش اساسی از فعالیت های مدرسه با همکاری و همدلی اولیای دانش آموزان پیش می رفت که برخی از این موضوعات در قالب کمک های مالی تحت عنوان مشارکت های داوطلبانه است.

وی ادامه داد: دغدغه ای که اولیا در این خصوص داشتند این بود که شاید نگران مبالغی هستند که با عنوان کمک های مردمی به مدارس می دهند و نمی دانند خوب هزینه می شود یا خیر. به همین دلیل برای ایجاد یک فضایی مبتنی بر اعتماد و همدلی سیستم یکپارچه سازی حساب مدارس راه اندازی شد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: این حساب یک حساب پشتیبان مدارس است که مدارس علاوه بر داشتن حساب قبلی که امور جاری را با آن طی می کنند حساب پشتیبان و تمام وجوهات غیردولتی که تحت هر عنوانی واریز می شود را بررسی می کنند.
دریافت وجه نقدی ممنوع
بهارلو اضافه کرد: از زمانی که این طرح اجرا می شود دریافت وجوهات به صورت نقدی یا به سایر حساب ها ممنوع است زیرا این حساب ها امکان رهگیری و رصد مقدار واریزی ها را بررسی می کند.
وی تصریح کرد: به محض اینکه اولیا با کد مربوطه واریزی خود را به این حساب بریزند، اس ام اس بانک برای مدیر و اولیا خواهد رفت همچنین برای مسئولان بالادستی امکان نظارت و کنترل نیز وجود دارد.
ارزش افزوده بانکی به مدارس تعلق می گیرد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به یکی از مزیت های این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: به حساب یکپارچه سازی مدارس ارزش افزوده بانکی تعلق می گیرد و برای آموزشگاه از طریق شورای عالی مدرسه هزینه می شود. لذا مسئولان حق جابجایی حساب نداشته بلکه امکان نظارت دارند.
بهارلو عنوان کرد:پس از استقرار این حساب در مدارس از مدیران می خواهیم در جلسات انجمن اولیا مربیان گزارش وضعیت مالی را ارائه دهند.
برقراری اعتماد 2 جانبه/اجرایی شدن طرح از مهرماه
وی اظهار امیدواری کرد با همکاری اولیا و مسئولیت پذیری مدیران امکان اعتماد 2 جانبه فراهم و تحول آموزش و پرورش در مدارس ایجاد شود.
وی ادامه داد: این حساب اکنون از 22 تیرماه به صورت پایلوت در شهرستان تهران، شهرری و ورامین کلید خورد و از 2 هزار و 500 واحد آموزشی اطلاعات اولیه 2 هزار و 300 آموزشگاه وارد شده تا این طرح قبل از شروع مهرماه سراسری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار