معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان البرزدرگفتگوبا پانا:

کمبودفضای آموزشی ونیروی انسانی مهمترین چالش های آموزش وپرورش البرزاست

خبرگزاری پانا:معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان البرزضمن برشمردن مشکلات وچالش های آموزش وپرورش استان ؛برهمکاری خانواده ها و ادارات و نهادها دراجرای فرایند پروژه مهر وبازگشایی مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۳۶۱۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد

عباس سلطانیان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان البرزدرگفتگوباخبرنگار پانا،درخصوص رونداجرایی پروژه مهر اظهارداشت:پروژه مهر فرآیندموثرسازنده وسازمان یافته ای است که باهدف آماده سازی مدارس انجام می شود وچون همه فعالیت هادر این خصوص باهم ارتباط و پیوستگی دارد وزمان اجرای آن ابتدا و انتهای مشخصی دارد به همین دلیل پروژه است.

وی افزود:پروژه مهر 94ازدوم خردادماه با ارسال دستورالعمل اجرایی از سوی وزارت آموزش وپرورش کلیدخورد ودستورالعمل استانی هم در تاریخ 10 /خردادبه ادارات آموزش وپرورش شهرستان ها ومناطق تابعه استان ارسال شد.

سلطانیان در خصوص اهمیت پروژه مهرگفت: با توجه به این که بازگشایی مدارس یک جشن ملی است و روز شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدرسه خاطره ایی ماندگاربرای همگان است وبا توجه به اینکه مدرسه متعلق به همه جامعه است همه مسئولین و مردم وظیفه دارند به آموزش وپرورش کمک کنند.

وی اظهارکرد:ستاد پروژه مهر در سه سطح ادارات کل ؛مناطق و مدارس تشکیل می شود واین ستاد سعی می کند در قالب یک مدیریت یکپارچه عمل کند وبه همین دلیل همه معاونت ها وادارات و کارشناسی هادر اجرای آن مشارکت دارند.

معاون آموزش متوسطه استان البرز افزود:زمان اجرای پروژه مهراز 15تیرتا15مهرماه می باشد و برای هماهنگی بیشتردر 24/خردادماه جلسه استانی در اداره کل آموزش وپرورش البرز برگزار شد و ابلاغ مسئولین مناطق و کارگروه ها صادر شد ودرتاریخ 26/خردادماه شورای پروژه مهر به صورت استانی باحضور روساو اعضاء شورای مدیران و کارشناس مسئولان شهرستان ها ومناطق برگزار وسیاست ها و برنامه ها تبین شد.

توجه به سیاست های ابلاغی در دستورکارمدیران آموزش وپرورش

سلطانیان گفت:در راستای اجرای پروژه مهروبه منظور اعمال مدیریت برنامه زمان بندی و ایجادوهماهنگی کامل بین گروه های استان مناطق و مدارس کمیته های پنجگانه شامل :ساماندهی ؛تعمیر وتجهیز؛تبلیغ واطلاع رسانی ؛تایید صلاحیت و ارزیابی که "کمیته تعیین صلاحیت "سطح شهرستان ها و مناطق به نام کمیته انتصابات نامیده می شود؛جلسات متعددی برگزارشد.

وی افزود: براین اساس؛ سیاست هاوشعارهای وزارت آموزش و پرورش وسیاست های وزیر آموزش وپرورش شامل:ساماندهی وبهسازی نیروی انسانی؛ارتقاء مدیریت ؛ عملیاتی کردن بودجه توسعه مشارکت های مردمی و تمرکز زدایی محور کلیدی پروژه است.

سلطانیان گفت: در سطح استانی هم چهاراولویت کاری مدیر کل آموزش وپرورش استان شامل:برنامه محوری ؛توانمند سازی و آموزش نیرو های انسانی؛ راهنمایی و استقرار مدیریت ارزیابی عملکرددر دستور کار فعالیت ها وبرنامه های آموزش وپرورش استان قراردارد.

وی اظهارکرد:استقرارپایه نهم؛پیش بینی فضاهای آموزشی؛چالش نبود پایه اول دوره دوم متوسطه که باید هم فضاهای آموزشی که ساماندهی نیروهابایدبراین اساس لحاظ شودکه این مسائل نیز از جمله دغدغه های استان است.

وی افزود:باتوجه به تالیف جدیدکتب درسی پایه های پنجم ابتدایی و نهم متوسطه اول برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت ویژه دبیران این پایه هااز دیگر برنامه های استان است که با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و امتحانات شهریورماه وزمان کمی برای انجام این اولویت ها در اختیار داریم؛می بایست در اسرع وقت این دوره ها برگزارشود.

سلطانیان گفت:نظام جامع برنامه ریزی به عنوان یکی از زیر نظام های سند تحول که بسیارمهم است و همه حوزه ها باید بر اساس بنا و مبانی نظری آن برنامه سالانه خود را برنامه ریزی کند و بر اساس این برنامه حرکت کند.

کمبودفضای آموزشی ونیروی انسانی دراستان
وی افزود:استان البرز؛با توجه به مهاجر پذیر بودن وبالابودن نرخ رشدجمعیت بالاترین تراکم دانش آموزی درکشور رادارد وبرای حل آن نیاز به عزم ملی است و باید به استان البرز کمک شود تا تعداد مدارس را افزایش دهیم.

معاون آموزش متوسطه استان البرزگفت:فرسودگی فضاهای آموزشی و پروژه های نیمه کاره که به دلیل کمبود اعتبار توسط اداره کل نوسازی به آموزش و پرورش تحویل نشده است و نرخ 3درصدی رشد دانش آموز؛ازد یگر عوامل کمبود فضاهای آموزشی در سطح استان است.

وی اظهارکرد:مشکل دیگرآموزش وپرورش استان البرزعدم توازن نیروی انسانی زن ومرد دراستان است که از 24000نیرو150000نیرو بانوان و مابقی نیروهای مرد باشدو این در حالی است که تعداد دانش آموزان دختر و پسر تقریبا برابر است و کمبود نیروی مرد و مازادبودن نیروی زن یکی از چالش های پیش رو در ساماندهی نیروها است ؛به این معنا که در بعضی مناطق کمبود نیرو و در بعضی مناطق مازاد نیرو داریم.

سلطانیان با اشاره به اینکه 33هزاردانش آموزبه پایه نهم تحصیلی واردمی شوند؛ گفت:در بحث استقرار پایه نهم و فضاهای آموزشی سعی کردیم با جابه جایی مدارس ابتدایی و متوسطه سعی کردیم مدیریت کنیم و به جای استقرار دو مقطع مختلف در یک نوبت تحصیلی مدارس به صورت دو نوبته اداره شود که با توجه به مشکلات 564مدرسه دو نوبته در استان داریم.

معاون آموزش متوسطه استان البرزافزود:از مسئولین آموزش و پرورش انتظارداریم ضمن برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران مدارس ومطالعه دقیق شیوه نامه و برگزاری جلسات توجیهی وبه تفکیک دوره های تحصیلی مسائل و مشکلات موجود درمدارس را با بازدید های میدانی رصد کنندوبا توجه به اقتصاد مقاومتی واحصاء نیازهای مدارس و بازسازی و استفاده حداکثری ازامکانات موجودمدارس درراستای آماده سازی هرچه بهترمدارس برنامه ریزی کنند.

وی به مدیران آموزش وپرورش توصیه کرد:نظارت دقیق بر امر ثبت نام و سامانه سناد؛ تکریم ارباب رجوع؛توجه به آخرین تغییرات آیئن نامه ها ؛اطلاع رسانی به مدیران مدارس و نظارت و ارزیابی را سرلوحه کارخود قرار دهند.





ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار