مازندران بیشترین سهمیه تامین مالی مسکن معلولان را کسب کرد

خبرگزاری پانا: مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: برای تامین مالی مسکن معلولان تفاهم نامه ای میان سازمان بهزیستی، بیناد مستضعفان و حساب 100 امام امضا شد.

کد مطلب: ۳۶۰۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن اعلام این خبر گفت: طبق این تفاهم قرار است حدود 180 میلیون ریال وام بلاعوض و حدود 150 میلیون ریال نیز به صورت تسهیلات کم بهره به متقاضیان معلول واجد شرایط زیرپوشش بهزیستی در سال جاری پرداخت شود .
سید سعید آرام ادامه داد: بر این اساس قرار است بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یکصد میلیون ریال، سازمان بهزیستی 60 میلیون ریال و حساب 100 امام هم 20 میلیون ریال از وام بلاعوض مسکن معلولان را تامین کنند و پرداخت تسهیلات کم بهره 150 میلیون ریالی هم بر عهده بهزیستی است .
مدیرکل بهزیستی مازندران از تشکیل پرونده تامین مسکن برای حدود یکهزار و 700 نفر از معلولان مازندران در سال جاری خبر داد و گفت : با توجه به این که بیشترین سهم از محل اعتبارات و مزایای این تفاهم نامه برای مازندران در نظر گرفته شده ، در آینده نه چندان دور بیشتر افراد زیر پوشش بهزیستی استان صاحب مسکن می شوند .
وی توانمندسازی و خارج کردن افراد زیرپوشش بهزیستی را از اهداف پایه ای این نهاد در سال جاری معرفی و تاکید کرد که باید شرایطی را فراهم کرد تا به معلول به عنوان فردی توانمند و مستقل توجه شود و او بتواند در تمامی حوزه های اجتماعی فعالیت و نقش آفرینی کند .
آرام افزود : برای دستیابی به این اهداف تفاهم نامه ای که درمیان سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و فنی حرفه امضا شده است تمامی معلولان زیر پوشش به جز معلولان شدید ذهنی از آموزش های رایگان برخوردار خواهند شد و پس از دریافت تسهیلات مشغول به کار می شوند .
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در سایه این برنامه ها امسال زمینه اشتغال بیش از دو هزار و 500 نفر از معلولان زیر پوشش این نهاد فراهم خواهد شد .
وی افزود : طبق قانون برنامه چهارم توسعه هرسال باید حدود 10 درصد از افراد زیرپوشش بهزیستی توانمند و از مستمری بگیری خارج شوند که درسال 93 حدود 23 درصد از این افراد از زیرپوشش بهزیستی مازندران خارج شدند .
براساس آماربهزیستی مازندران حدود 10 درصد از جمعیت سه میلیون و 150هزار نفری این استان را کم توانان جسمی تشکیل می دهند که چهار و دو دهم درصد معلولیت های آنها شدید و نیمه شدید است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار