مدیرکل بهزیستی استان اردبیل :

وضعیت ادارات استان اردبیل در مناسب سازی اماکن تردد معلولان مطلوب است

خبرگزاری پانا:مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده وضعیت ادارات این استان در بحث مناسب سازی اماکن برای تردد معلولان 28 درصد نسبت به سال های گذشته رشد نسبی داشته است.

کد مطلب: ۳۵۹۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رویا احمدیان در جلسه مناسب سازی اماکن و معابر عمومی سرعین افزود: اقدامات مناسبی برای استفاده آسان معلولان از تسهیلات و اماکن و معابر عمومی انجام شده و شاهد حضور حداکثری این قشر در عرصه های مختلف هستیم.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه های پنج ساله توسعه کمیته های مناسب سازی توسط استانداری تشکیل و در کنار آن سازمان بهزیستی به عنوان ناظر و پیگیری کننده امورات تسهیل در دسترسی افراد جامعه هدف به لحاظ استفاده از خدمات عمومی فعال است.

احمدیان گفت: بهزیستی تنها به عنوان دبیرخانه ستاد مناسب سازی وظیفه کنترل و نظارت را بر عهده دارد و دستگاه های اجرایی به تبع شرایط فیزیکی معلولان باید برای استفاده بیشتر این قشر از امکانات شهروندی بیشتر تلاش کنند.

وی افزود: اختصاص درصدی از اعتبارات استان به بحث های مناسب سازی ، رعایت آیین نامه ها و ضوابط اجرایی ستاد مناسب سازی ، رفع موانع تردد ، ایجاد رمپ های استاندارد ، مناسب سازی کیوسک های مخابراتی و بانکی و سایر امکانات عمومی از جمله مواردی است که همه کمیته های دخیل باید نسبت به این مقوله ها اهتمام ویژه داشته باشند.

فرماندار شهرستان سرعین نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت جسمانی و فیزیکی معلولان و لزوم همراهی با این قشر گفت: رسیدن به قله های توانمندی نیازمند عزم عمومی و همگانی است تا همبستگی در تمام آحاد جامعه نمایان شود.

عاطف ناصری افزود: با هدف رفع موانع برای جانبازان و معلولان لازم است به نیازهای فیزیکی این قشر توجه جدی شده و تسهیل امکانات برای قشر معلولان به درجه اعلا برسد.

وی اظهار داشت: در سایه تلاش مسوولان در مناسب سازی اماکن و معابر عمومی به ویژه به دلیل توریستی بودن منطقه و استفاده از آب های درمانی تلاش خواهیم کرد مشکلی در این زمینه برای معلولان پیش نیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار