مقایسه بازی‌های سنتی با مدرن/ویرانی ارمغان بازی‌های جدید اینترنتی

خبرگزاری پانا:یک جامعه‌شناس به مقایسه بازی‌های سنتی با مدرن پرداخت و گفت: بازی‌های جدید ارتباط معناداری با فرهنگ و ملیت ما ندارد.

کد مطلب: ۳۵۸۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،جعفر بای با اشاره به آسیب‌های بازی‌های اینترنتی، اظهار کرد: یکی از آسیب‌های بازی‌های اینترنتی، اعتیاد به آن است.
وی بازی‌های سنتی را با بازی‌های جدید مقایسه کرد و گفت: بازی‌های سنتی همراه با نظارت والدین و بزرگترها در میدان و فضای باز انجام می‌شود، اما بازی‌های اینترنتی در پستو و اتاق بدون هیچ نظارتی صورت می‌گیرد.
این جامعه‌شناس تصریح کرد: بازی‌های‌ سنتی، تحرک و فعالیت‌های بدنی دارد اما در بازی‌های اینترنتی، خیلی از تحرک خبری نیست و بازی‌ها منفعلانه هستند.
بای بیان کرد: استفاده از بازی‌های رایانه‌ای عوارض جسمانی همچون تنبلی، سستی، چاقی افراطی و رخوت دارد و مقدمه بسیاری از بیماری‌های جسمی دیگر است.
وی با بیان اینکه بازی‌های سنتی دربرگیرنده تفکر و اندیشه است، افزود: در بازی‌های اینترنتی بیشتر تیزی سرانگشت‌ها مهم است.
این جامعه‌شناس تاکید کرد: برخی از بازی‌های رایانه‌ای آموزنده نیستند، بلکه محرک هستند و روحیه خشونت‌طلبی را تقویت می‌کنند.
بای تصریح کرد: این دسته از بازی‌ها، شبکه‌ای و گسترده، سازمان‌ یافته‌اند که به جای سازندگی، ویرانی را می‌آموزند.
به گفته این جامعه‌شناس، حمله، تخریب، استثمار و دزدی از دسته آموزش‌هایی است که برخی از بازی‌ها همانند «کلش آف کلنز» را در پی دارد.
وی اظهار کرد: بازی‌های سنتی با فرهنگ بومی و محلی ما همخوانی دارد اما بسیاری از بازی‌های اینترنتی که زاده غرب است، ریشه ملی و محلی ندارد و با فرهنگ ما، ارتباط معناداری پیدا نمی‌کند اما متاسفانه در حال ضربه‌ زدن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار