مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی:

ساختار سیاسی کشور برای حضور تاثیرگذار شوراها نیاز به تقویت دارد

خبر گزاری پانا: مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ساختار و سیستم سیاسی کشور کشش حضور و اثرگذاری شوراها را ندارد و باید تقویت شود.

کد مطلب: ۳۵۳۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، رضا استاد رحیمی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری با اعلام این مطلب گفت: زمان زیادی نیاز است تا چالش های پیش روی شوراها در کشور ما کم شده و حضور شوراها در شئون زندگی شهروندان همانند کشورهای توسعه یافته ملموس شود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه پذیری و شورا محوری جامعه در طول زمان اتفاق می افتد افزود: مطبوعات آزاد، احزاب آزاد، باور و رشد فکری مردم برای محقق شدن نیاز به زمان دارند و ما نسلی هستیم که باید سعی کنیم نظام مردم سالاری بر اساس نظام اداری نامتمرکز را پذیرا باشیم.

استاد رحیمی با تاکید بر اینکه باید در قانون شوراها تجدید نظر صورت گیرد اظهار داشت: برنامه دوم و سوم توسعه به دولتها اجازه داده بود که برخی تصدی گری ها را به شوراها بسپارد و در این راستا باید سعی شود در برنامه ششم توسعه کشور در خصوص شوراها، اصلاح منابع مالی و نحوه تامین منابع مالی شوراهای فرادست در قانون موارد مشخص و صریحی گنجانده شود.

ششمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استانهای سراسر کشور با حضور روسای شوراهای استانهای مختلف کشور به مدت دو روز در تاریخ ششم و هفتم خردادماه سال 94 به میزبانی شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار