رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به پانا خبر داد:

ضرورت اجرای 100 کیلومتر خطوط انتقال آب کشاورزی در سال

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از نیاز 100 کیلومتر طرح انتقال آب در سال خبر داد و گفت: با اصلاح الگوی کشت و رعایت زمان بندی در کشت مصرف آب و و ارتقاء کمی و کیفی محصولات حفظ می شود.

کد مطلب: ۳۴۳۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد

سید محمد موسوی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا موضوع کلیدی انتقال آب در شرایط کم آبی استان تهران را برای کشاورزی استان موضوعی حیاتی دانست و گفت: در سال آبی 94-93 ترتیبی اتخاذ شده تا خطوط لوله آبرسانی به زمین های کشاورزی تکمیل شود و از این طریق کاهش تلفات آب رسانی را محقق کنیم.

وی افزود: ساماندهی انتقال آب از محل چشمه و یا رودخانه و چاه به زمین های کشاورزی با تعامل دستگاه های مختلف اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطر نشان کرد: احداث کانال آبرسانی اجرای طرح های تأمین آب کشاورزی را استمرار می بخشد و هدف در نهایت افزایش بهره وری آب کشاورزی در حوزه انتقال است و در نظر داریم تا در سال حدالاقل 100 کیلومتر طرح های انتقال آب را اجرا کنیم.

رعایت تاریخ کشت موثر در مصرف آب کشاورزی است

موسوی همچنین به توسعه سطح کشت محصولات زراعی و باغی به عنوان یکی ازمهمترین برنامه های کاری در سال 94 اشاره کرد و گفت: با تمرکز بر این مهم امور ترویج و آموزش را هم راستا با تحقق مقوله سطح زیر کشت در برنامه داریم ضمن آنکه محصولات با نیاز آبی کمتر را در طرح اصلاح محصولات زیر کشت با به سطح برداشت بیشتر محصول مورد نظر داریم.

وی ادامه داد: چگونگی جایگزینی و نحوه اجرا نسبت به محصولات مختلف در برنامه زراعت استان مقرر داشته تا مطابق شرایط اقلیمی و امکانات در دسترس کشاورزی را به بهترین شکل ممکن توسعه دهیم چرا که استفاده از محصولات با نیاز آبی کمتر و زودرس تر خود موجب رونق کشاورزی در شرایط کمبود آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به کشاورزان استان توصیه کرد: رعایت تاریخ کاشت خود نکته مهمی است که می تواند در اجرای دقیق برنامه های توسعه ای کشاورزی استان را رونق دهد تا بر اساس زمانبندی دقیق و طبق الگو پیش رویم چرا که این مهم در مصرف آب ارتقاء کمی و کیفی تولید اثر بخش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار