رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت در گفت و گو با پانا:

تعامل اقتصادی با دنیا تفکر کلان مدیریتی است

خبرگزاری پانا: رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت با بیان اینکه تعامل با دنیا نسبت به مخاطرات خصمانه مصونیت ایجاد می کند، گفت: این یک تفکر کلان مدیریتی است و در شرایط ایزوله هر آسیب اقتصادی و اجتماعی ممکن است در حالیکه در تعامل منافع متقابل دنیا و حفظ آن ملاک خواهد بود.

کد مطلب: ۳۴۰۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

رضا پدیدار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا با پیش بینی موفقیت در مذاکرات هسته ای و احتمال رفع تحریم ها در آینده ای نزدیک و آثار آن بر بخش تولید تجهیزات نفت، به مقایسه تطبیقی در سطح جهان پرداخت و افزود: دنیا در تعامل جهانی است و کشورهایی توانستند به توسعه ای همه جانبه دست پیدا کنند که تعامل خود را با دنیا قطه نکنند و ارتباطشان را داشته باشند.

وی ادامه داد: روند جامعه جهانی اینگونه نشان داده است که شما به هر میزان و در هر زمینه ای به نوع آوری و بلوغ برسید باز هم اقبال بر ارتباط با جامعه جهانی هستید.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت خاطر نشان کرد: علت علاقه مندی به تعامل با جامعه جهانی این است که کالای خود را در فرآیند توسعه تکمیل کنید و یا اینکه بتوانید کالای خودتان را به جهان عرضه کنید که در هر صورت نیاز به تعامل جهانی احساس می شود.

پدیدار خاطر نشان کرد: این روندی که دیپلماسی سیاسی کشور دنبال می کند من به عنوان متولی سازندگان تجهیزات صنعت نفت کشور تأیید می کنم و اعضای انجمن و سازندگان هم تأیید می کنند که ما باید در مسیر تعامل جهانی به عنوان یک ضرورت قرار بگیریم و این به عنوان یک ضرورت مورد تأکید است.

وی در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف در نتیجه ارتباط و تعامل با جامعه جهانی پرداخت و گفت: قادر خواهیم بود در تعامل با کشورهای جهان بخشی از دانش فنی را که نسبت به آن در کشور نقص داریم و یا به آن دسترسی نداشتیم تکمیل و در کشور محقق کنیم و این به عنوان بخش مثبت ارتباط با جهان پیش خواهد آمد.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت تصریح کرد: به دلیل تحریم ها در مواردی دانش فنی را دیگر کشورها کسب کردند و کشور ما به واسطه تحریم به آن دست نیافته در این تعامل جبران خواهیم کرد و بخشی از دانش فنی را در همین فضا که از آن عقب بودیم به سطح تکنولوژی روزآمد جهان نزدیک کنیم.

پدیدار ادامه داد: ما می توانیم در تعامل اقتصادی با دنیا رویکرد نامطلوب دنیا را در مورد کشور خودمان دور کنیم چرا که وقتی با دنیا در تعامل باشیم و دنیا منافعش را در این تعامل کسب کند دیگر برای حفظ منافع خودش هم سر جنگ با ما نخواهد داشت و مجبور خواهد بود به نوعی با کشور ما تعامل کند.

وی با طرح این موضوع که اگر خود را نسبت به دنیا ایزوله کنیم دیگر در گردش اقتصادی و اجتماعی جهان نیستیم، اظهار کرد: آن زمان هر ضربه ای که بخواهند بر ما وارد کنند، خواهند توانست لذا تعامل اقتصای، تولیدی، فنی و صنعتی با جهان موجب می شود تا رویکرد نامطلوب دنیا را با این فرض که بخواهند بر ما و یا هر کشور دیگری موارد نامناسبی را تحمیل کنند، از آن سر باز می زنند و اتفاق نخواهد افتاد و این یک تفکر کلان مدیریتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار