مشاهده غاز پیشانی سفید کوچک در حال انقراض در تالاب قره قشلاق بناب

خبرگزاری پانا: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب از مشاهده گونه در معرض تهدید غاز پیشانی سفید کوچک در تالاب قره قشلاق خبر داد.

کد مطلب: ۳۲۶۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، صیاد لطفی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب با اعلام این خبر گفت: تالاب قره قشلاق یکی از تالابهای اقماری و چسبیده به دریاچه ارومیه است که محل زیست پرندگان مختلفی به شمار می رود و ۲۲ هزار هکتار مساحت دارد که خوشبختانه در اثر بارندگیهای اخیر شاهد مهاجرت انواع پرندگان به این تالاب بودیم که بدلیل بهبود وضعیت زیستگاه شاهد ورود غاز پیشانی سفید کوچک ( Lesser white-fronted goose )نیز به این تالاب هستیم.

وی افزود:غاز پیشانی سفید پرنده ای است آبچر که با توجه اندازه کوچک و سفیدی مشخص روی پیشانی اش از سایر غازها قابل تشخیص بوده و از کوچکترین غاز از نوع خاکستری است.

لطفی بیان کرد:تعداد این پرنده، در سطح جهانی ، کاهش چشمگیری داشته است به نحوی که در زمره ی پرندگان در خطر انقراض قرار گرفته است.

افزودنی است :تالاب قره قشلاق بناب از جمله تالابهای منحصر به فرد کشور مان هست که ظرفیت های بسیار بالایی برای گردشگری دارد.

تنوع زیستی موجود در این تالاب آن را به یکی از ایستگاههای مهم حیات طبیعی و وحشی تبدیل کرده است .

گفتنی است، همه ساله در فصل سرما هزاران پرنده مهاجر از مناطق دور دست بوِیژه سیبری خود را برای زمستان گذرانی به این تالاب می رساند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار