در گفت‌وگوبا پانا عنوان شد؛

کمبود پزشک متخصص بومی در کشور/ تربیت نیروی بومی از سال آینده

خبرگزاری پانا: عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه شبکه بهداشت و درمان کشور با کمبود نیروی پزشک متخصص بومی روبروست، گفت: در مناطق محروم و شهرهای کوچک باید پزشکان بومی با سهمیه خاص تربیت کنیم که این موضوع در دستور کار وزارت بهداشت از سال آینده است.

کد مطلب: ۳۲۵۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه تربیت پزشک بومی متخصص در کشور ضروری است، اظهار داشت: ما در همه نقاط مختلف کشور به پزشک متخصص و بومی نیاز داریم. در حال حاضر تمرکز پزشکان متخصصان در تهران و برخی کلانشهرهاست که این مساله مشکلاتی را برای شبکه بهداشت و درمان فراهم کرده است.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وظیفه وزارت بهداشت تربیت نیروی پزشکی متخصص برای رفع نیازهای کشور است و وزارت بهداشت باید در تربیت نیروی پزشک متخصص بومی تلاش کرد. در واقع برنامه وزارت بهداشت در حوزه آموزش پزشکی و به منظور برطرف کردن کمبود نیروهای تخصصی و ماندگاری پزشکان و متخصصان در مناطق محروم باید بومی گزینی باشد.


وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که هم اکنون حوزه وزارت بهداشت با آن روبروست نبود پزشک متخصص بومی است. چرا که پزشکان در اوایل فعالیت کاری خود در مناطق محروم فعالیت می کنند و وقتی طرحشان به اتمام رسید به زادگاه خود و یا تهران بازمی گردند که این امر موجب می شود تا همیشه در تربیت پزشکان برای مناطق محروم مشکل داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار