معاون پرورشی و فرهنگی:

بهترین الگوی کرسی های آزاد اندیشی حضرت زینب کبری (س) است

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: حضرت زینب کبری (س) با آزاداندیشی و نطق های عالمانه خود پس از قیام کربلا دشمن را سرنگون ساخت و می توان ایشان را بهترین الگو برای کرسی های آزاداندیشی دانست.

کد مطلب: ۳۱۹۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا کفاش در اولین همایش کرسی های آزاداندیشی دانش آموزی که صبح امروز(سه شنبه) 5 اسفندماه در تالار فرهنگ برگزارشد، اظهار کرد: حرکت زیبا و هوشمندانه دبیرستان شهید مطهری منطقه 6 در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی دانش آموزی باید الگویی برای کشور باشد و امیدواری بزودی در تمام مدارس کشور اجرا شود.

وی افزود: این حرکت، حرکتی ارزشمند، ریشه ای و راهبردی است که باید مبنایی در فعالیت های آموزش و پرورش باشد زیرا کرسی های آزاداندیشی به تبلور فکر و اندیشه در دانش اموزان ختم می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: حضرت زینب کبری (س) بعنوان اسوه صبر و استقامت و الگویی عملی و کامل برای آزاداندیشی است.و باید ایشان را در کرسی های آزاداندیشی بعنوان الگویی بزرگوار مدنظر قرار داد.

وی افزود: حضرت زینب (س) همواره مورد توجه و احترام امام حسین (ع) بود و پس از قیام عاشورا رسالت نهضت حسینی را بر دوش داشت و با آزاداندیشی مقابل حکومت ظلم و جور امویان ایستاد.

کفاش ادامه داد: سه خطبه زینب (س) در کوفه و شام و مدینه از خطبه های ماندگار در تاریخ هستند که پس از 14 قرن خطبه های نانوشته یعنی خطبه هایی که از کوثر وجود ایشان می جوشید باقی مانده و اگر کسی در مسجد کوفه چهره و صورت مبارک ایشان را نمی دید تصور می کرد که علی (ع) در مسجد سخن می گوید و چه زیبا گفت؛ سخن دکتر شریعتی در این زمینه که می گوید: " زینب زبان علی در کام داشت."

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: خطبه های حضرت زینب (س) بقدری فصیح و بلیغ بود که هیچکس نتوانست به آنها ایراد وارد کند بنابراین افراد آزاداندیش باید بلیغ ، محکم و ماندگار سخن بگویند و مبنای سخن گفتنشان تفکر، اندیشه، ایمان، صلابت ، استواری باشد.

وی افزود: فرد آزاداندیش باید با رشادت، شهامت و قدرت وارد مسائل شود و از مسائل جزئی و دنیوی نهراسد. همانطور که می دانید حضرت زینب (س) در اسارت هیچگاه از مشکلات سخن نگفتند بلکه همواره با صلابت و قدرت پس از گوش دادن به سخنان دشمن با نقدی منصفانه آنها نفس آنها را می گرفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه گفت: امروز اگر در اقصی نقاط دنیا حرفی، سخنی از آزادگی و آزاداندیشی وجود دارد بخاطر وجود شیرزنی به نام زینب کبری (س) است. سخن هر چقدر منطقی باشد و از روی علم سخن گفته شود در تاریخ ماندگار خواهد بود بنابراین سعی کنیم از الگوهای دینی و مذهبی برای آزاداندیشی و کرسی های آزاداندیشی در مدارس کشور استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار