تابش در گفت و گو با پانا:

باید اهداف سیاسی کمک رحیمی به برخی نمایندگان مجلس مشخص شود

خبرگزاری پانا: نماینده مردم یزد با بیان این که تخلف معاون اول دولت دهم به اثبات رسیده و شخص آقای رحیمی در نامه خود به آن پرداخته،‌ روشن شدن چند نقطه ابهام را در این خصوص ضروری دانست.

کد مطلب: ۳۱۱۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تشریح دلایل نگارش و امضا نامه به روسای قوای مقننه و قضاییه به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: هدف از امضای نامه، خدای نکرده فرافکنی، تضعیف یک فرد و یا تقویت یک جناح نبوده است. چون در هر صورت این تخلف به اثبات رسیده و شخص آقای رحیمی در نامه خود به آن پرداخته و قوه قضائیه نیز در حکم خود به آن اشاره کرده است که این شائبه باید رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: از طیف 170 نفری که در مجلس هشتم متهم به دریافت پول از رحیمی شدند،‌ عده ای به مجلس نهم نیز راه یافته اند و این سوال ایجاد می شود که کدام یک از نمایندگان، دریافت کننده این کمک بوده اند.

تابش ادامه داد: اولین هدف از امضا و نوشتن این نامه این است که این موضع کاملا مشخص شود و ‌افراد معین شوند.

وی با بیان این که اسپانسر مالی گرفتن و کمک کردن به نماینده ها در حوزه انتخابیه رایج است، تاکید کرد: اما این که منشا کمک ها کجاست، بسیار مهم است. این که منشا این پول کجا بوده و آیا منشا دولتی داشته، ‌شبه دولتی و یا شخصی بوده باید روشن شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر این که باید مشخص شود این پول در چه مقطع و با چه هدف سیاسی توزیع شده است، عنوان کرد: باید دید هدف از توزیع این پول چه بوده است. آیا به قدرت رسیدن جبهه، جناح و یا فرد خاصی مد نظر بوده است؟ اگر این مسائل برای افکار عمومی روشن شود، آن گاه می توان راجع به ابعاد آن به قضاوت صحیح نشست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار