کارشناس مسایل اقتصادی در گفت وگو با پانا :

برخی مواد قانون کارضد تولید است /رشد اشتغال منوط به رشد سرمایه گذاری

خبرگزاری پانا : کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه اشتغال منوط به رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی است ، تصریح کرد: به دلیل پر هزینه بودن قانون کار سرمایه گذاران علاقه مند هستند که از تجهیزات مکانیزه تولید به جای نیروی کار استفاده کنند و به نوعی قراردادهای سفید امضا و چک و سفته از کارگران دریافت می شود تا قوانین سخت گیرانه قانون کار را خنثی کند .

کد مطلب: ۳۰۶۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

غلامرضا فرجادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درخصوص دستاوردهای کنفرانس اقتصاد ایران تصریح کرد: اراده ،باور و توان تصمیم گیران اقتصادی در موفقیت و عدم موفقیت راهکارهایی که از سوی صاحبنظران ارایه می شود موثر است و اگرچه مباحث بسیار کارشناسی و مناسبی در این همایش ارایه شد اما موفقیت آن بستگی به عزم مدیران دارد .

وی افزود: تصمیم گیران باید توان لازم را برای حل مشکلات کشور داشته باشند و این وظیفه تصمیم گیران است که موانع اجرای راهکارهای کارشناسی را به تدریج و در یک برنامه زمان بندی شده مرتفع کنند و اگر هدفگیری به آن سمت باشد می توان انتظار داشت که موانع به تدریج برطرف شود .


کارشناس مسایل اقتصادی عنوان کرد: مشارکت کنندگان در همایش از گروههای مختلف به این کنفرانس دعوت شده بودند و این امیدواری وجود دارد که نتایج آن به بهبود اوضاع اقتصاد ایران شود .


وی با بیان اینکه اشتغال منوط به رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی است ، تصریح کرد: رشد سرمایه گذاری در کشور منوط به بهبود فضای کسب و کار در کشور است و قوانین و مقررات باید به بنگاههای اقتصادی اجازه دهد که نیروی کار بیشتری استخدام کنند .


فرجادی با اشاره به اینکه بخشی از بندهای قانون کار استخدام نیروی کار را برای سرمایه گذاران پر هزینه می کند ، عنوان کرد: به دلیل پر هزینه بودن قانون کار سرمایه گذاران علاقه مند هستند که از تجهیزات مکانیزه تولید به جای نیروی کار استفاده کنند و به نوعی قراردادهای سفید امضا و چک و سفته از کارگران دریافت می شود تا قوانین سخت گیرانه قانون کار را خنثی کند .


کارشناس مسایل اقتصادی بیان کرد: اگرچه استفاده از تجهیزات مکانیزه در تولید مناسب است اما برای کشورهایی مناسب است که با کمبود نیروی انسانی مواجهند و درشرایط کنونی این اقدام ضربه مهمی به اشتغال کشور وارد خواهد کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار