معاون سرمایه گذاری و طرح های توسعه گردشگری مازندران خبر داد

ایجاد بندر تفریحی در فریدونکنار

خبرگزاری پانا: معاون سرمایه گذاری و توسعه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از تغییر کاربری بخشی از بندر تجاری فریدونکنار به گردشگری خبر داد.

کد مطلب: ۳۰۳۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا، افلاطون ولی پور گفت: در منطقه شمال ایران شهرستان فریدونکنار بعد از شهر چالوس به دلیل شرایط منحصربفرد ساحلی، همواره انتخاب دوم گردشگران بوده است . هم اکنون سرمایه گذاران زیادی برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی و ساحلی در فریدون کنار به اداره کل میراث فرهنگی استان مراجعه می کنند .
وی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری دریایی در طول سواحل مازندران در دستور کار بوده و قرار است بخشی از بندر تجاری فریدون کنار کاربری گردشگری پیدا کند .
ولی پور یادآور شد: هم اکنون از این بندر میوه و گل و گیاه به سایر کشورها صادر می شود اما این پتانسیل در بندر فریدونکنار وجود دارد که بتوان از آن در زمینه گردشگری نیز بهره برداری کرد .
وی گفت : بر اساس اعلام سرمایه گذار بخش خصوصی در آینده نزدیک خط مسافربری دریایی بین فریدونکنار و کشورهای آسیای میانه راه اندازی خواهد شد .
معاون سرمایه گذاری و طرح های توسعه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: تالاب سرخرود در جنوب شرقی شهر فریدونکنار از مهمترین جاذبه های طبیعی این شهرستان است . وی با اشاره به اینکه این تالاب پنج هزار و چهارصد هکتار وسعت دارد، تاکید کرد : این تالاب تنها زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری در ایران و جزء چهار زیستگاه درنای سیبری در جهان است .
ولی پور یادآور شد: درنای سیبری زمستان‌ها را در این تالاب می‌گذراند و اول بهار به خانه ییلاقی‌اش در شمال روسیه باز می گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار