سرپرست حج و زیارت استان اردبیل :

موکب حضرت عباس (ع) به همت اردبیلی‌ها در کربلا راه می‌افتد

خبرگزاری پانا:سرپرست حج و زیارت اردبیل گفت: برای نخستین‌بار و در آستانه اربعین حسینی موکب حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) به همت مردم حسینی اردبیل در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی راه می‌افتد.

کد مطلب: ۲۸۵۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مرتضی آقایی اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی سازمان حج و زیارت اقدامات خوبی را در کنار اعزام کاروان‌های عادی انجام داده تا در این کنگره عظیم عالم اسلام مشارکتی جدی داشته باشد.

وی افزود: ما در کنار ارائه خدمات به زائران به طور معمول اعم از تامین و تدارک تغذیه، اسکان، حمل و نقل، پوشش بیمه‌ای و مسائل رفاهی سعی کردیم امسال ظرفیت اعزام زائران را به نسبت سال گذشته تا دو برابر افزایش دهیم تا اهالی حسینی اردبیل بتوانند از حال و هوای معنوی این مکان‌های مقدس بهره‌مند شوند.

سرپرست حج و زیارت استان اردبیل از راه‌اندازی سامانه سماح در سطح کشور خبر داد و گفت: افرادی که تمایل دارند تا در کنگره عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی حاضر شوند با مراجعه به دفاتر زیارتی استان و ثبت اطلاعات در این سامانه می‌توانند درخواست صدور روادید برای سفر به کشور عراق کرده تا بعد از صدور روادید اطلاعات آنها از طریق این سامانه در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته تا مجوز خروج از کشور برای آنها صادر شود.

آقایی بیان کرد: برای این افراد سازمان حج و زیارت امکاناتی نظیر پوشش بیمه‌ای، خدمات پزشکی با همکاری هلال ‎ احمر، اخذ روادید و صدور مجوز خروج از کشور ارائه می‌کند و بابت این کار رقمی معادل 15 هزار تومان دریافت می‌کند تا امکان حضور در مراسم اربعین حسینی این افراد فراهم آید.

وی ادامه داد: افرادی که از طریق این سامانه ثبت ‎ نام و به عراق عزیمت می‌کنند تامین هزینه‌های مربوط به مسکن و حمل و نقل و سایر امکانات بر عهده خود این افراد است.

سرپرست حج و زیارت استان اردبیل از اقدام دیگر در راستای ارائه خدمات به زائران کربلای معلی خبر داد و افزود: برای اولین بار موکب حضرت عباس (ع) به همت مردم حسینی اردبیل در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی دایر خواهد شد تا هموطنان بتوانند از این طریق خدمات شایسته‌ای را دریافت کنند.

آقایی در پایان سخنان خود گفت: این موکب از زائران پیاده اربعین حسینی پذیرایی خواهد کرد و اگر هموطنانمان در استان تمایل دارند در برپایی این موکب مشارکت کنند می‌توانند نذوراتشان را به شماره حساب 0109985615001 واریز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار