معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

در 6 ماه نخست امسال، 151 عنوان کتاب در همدان چاپ شد

خبرگزاری پانا: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از چاپ 151 عنوان کتاب در شش ماه نخست سال‌جاری در همدان خبر داد.

کد مطلب: ۲۸۱۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید فروتن در جلسه آسیب‌شناسی فرهنگ مکتوب استان همدان، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: هفته کتاب فرصتی است تا کنار هم گرد آمده و به بررسی مسائل و مشکلات حوزه چاپ و نشر بپردازیم.

وی ادامه داد: سرانه پایین مطالعه در کشور، باید برای هر ایرانی به یک دغدغه تبدیل شده و در راستای حل این مشکل گام‌های اساسی برداشته شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه در سال 93 تعداد 222 عنوان کتاب از ارشاد مجوز دریافت کرده‌ است، اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال، 151 عنوان از این تعداد کتاب به چاپ رسیده که 133 عنوان در بخش تألیف و 18 عنوان در بخش ترجمه است.

وی با تأکید بر مخاطب‌شناسی خاطرنشان کرد: در بخش تألیف باید نیازهای جامعه مخاطب را در نظر گرفته و ببینم کتاب‌های منتشر شده، چند درصد از نیاز جامعه را رفع می‌کند.

فروتن گفت: 126 عنوان از این کتاب‌ها چاپ اول و 26 عنوان دیگر که بیشتر کتب حوزه پایه و تخصصی است، چاپ دوم هستند.

وی با بیان اینکه میانگین تیراژ در همدان از میانگین کشوری پایین‌تر است، اظهار کرد: 32 عنوان از کتب منتشر شده توسط مراکز دولتی بوده و انتشارات شهرستانی سهم ناچیزی از این آمار دارند.

در ادامه این جلسه که با حضور مولفان، ناشران و چاپخانه‌داران برگزار شده بود، هر یک از حاضرین به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود در خصوص آسیب‌های موجود در این حوزه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار