در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

با سواد شدن 364 هزار نفر در دست اجرا

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: افراد آموزش دیده با تخصیص اعتبار لازم، اولیای بی سواد را تحت پوشش آموزشی قرار داده و افراد آموزش ناپذیر از مجموعه خارج می شوند. این موضوع پس از عقد قرارداد بین آموزش دهنده با فراگیرنده امکان پذیر است.

کد مطلب: ۲۶۷۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد

علی باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، افزود: در یک هزار منطقه محروم کمیته امداد بررسی کرده که بیش از 93 درصد سرپرستان خانواده ها بی سواد هستند.

وی ادامه داد: در این مناطق افرادی به عنوان مددجو وضعیت تحصیلی دانش آموزان و سرپرستان آن ها را بررسی و جمع آوری می کنند. در توانمند شدن تمرکز روی یادگیرنده است.

باقرزاده اشاره کرد: توانمند و شکوفا شدن مبتنی است بر خود فرد و شکوفا کردن مبتنی بر تلاش های ما است. در نظریه های یادگیری ثابت شده که اراده یادگیرنده نباشد تلاش یاددهنده به جایی نمی رسد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی یادآور شد: در سال جاری 364 هزار نفر اولیای بی سواد کشور که اسامی آن ها در سازمان وجود داشته به تفکیک استان، شهرستان و مدارسی که دانش آموزان آن ها مشغول به تحصیل بوده در اختیار مدیرکل استان و مدیر آموزش و پرورش شهر آن استان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: افراد آموزش دیده با تخصیص اعتبار لازم، اولیای بی سواد را تحت پوشش آموزشی قرار داده و افراد آموزش ناپذیر از مجموعه خارج می شوند. این موضوع پس از عقد قرارداد بین آموزش دهنده با فراگیرنده امکان پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار