خبرهایی از حال و هوای نمایشگاه کتاب تبریز;

معرفی فعالیت های کانون های مساجد در نمایشگاه کتاب تبریز

خبرگزاری پانا:غرفه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی همزمان با نمایشگاه کتاب تبریز آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است.

کد مطلب: ۲۶۵۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این دبیرخانه همچون سال‌های گذشته حضوری فعال در نمایشگاه کتاب تبریز دارد که معرفی اهم برنامه‌ها و فعالیت های کانون های مساجد استان از اولویت های حضور این دبیرخانه است.

وی ادامه داد: در غرفه دبیرخانه کانون های مساجد نمونه‌ای از کتب فاخر موجود در کتابخانه های مسجدی به همراه نرم‌افزارهای مختلف قرآنی، فرهنگی و آموزشی در معرض دید عموم قرار گرفته است، ضمن این‌که آثار و ابتکارات نخبگان مسجدی نیز به نمایش گذاشته شده است.

هادی نیا با بیان این‌که بازدیدکنندگان با آخرین آمار کتابخانه‌های مساجد استان آشنا می شوند، افزود: هم اکنون 413 کتابخانه باز و 242 کتابخانه عمومی(مخزن‌دار) در کانون های مساجد استان فعال است که بازدیدکنندگان می توانند نزدیکترین کتابخانه مسجدی محل اقامت خود را جویا شوند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی افزود: در غرفه دبیرخانه که در سالن شهریار دایر شده است، نرم‌افزارهای تلفن همراه ( اندروید و جاوا ) تولید شده در کانون های مساجد به تعداد 50 اثر با موضوعات اعتقادی، احکام دینی، خانواده، اجتماعی و مهدویت به صورت بلوتوث و رایگان ارایه می شود.

به گفته وی هم اکنون 800 کانون فرهنگی هنری در شهرها و روستاهای استان فعالیت دارند که برخی از این کانون ها دارای کتابخانه و قرائتخانه نیز هستند که در کل با یک و نیم میلیون جلد کتاب پذیرای عموم علاقه‌مندان به عرصه کتاب و کتابخوانی هستند.

هادی نیا در پایان با اشاره به برخی فعالیت های دبیرخانه کانون های مساجد استان گفت: شرکت 120 مدیرمسؤول کانون در دوره آموزشی مشهد و اعزام 30 نخبه روستایی خواهر و برادر در کنگره نخبگان روستایی کشور از جمله برنامه های شاخص صورت گرفته در روزهای اخیر است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار