استاد کامکار:

کردستان پایتخت دف نوازی در جهان است

خبرگزاری پانا:استاد کامکار هنرمند عرصه موسیقی کشور گفت: از مسئولان و متولیان فرهنگ و هنر استان کردستان می‌خواهم نسبت به ثبت جهانی دف و دف‌نوازی این استان به نام ایران و کردستان تلاش کنند.

کد مطلب: ۲۵۸۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،بیژن کامکار در حاشیه اختتامیه جشنواره سراسری «دف نوای رحمت» که جمعه شب در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد با مثبت ارزیابی کردن این جشنواره اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در سطح بالایی بود و قاعدتا می‌تواند بستری ارزشی برای حرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار در این حوزه باشد.

وی خاطرنشان کرد: افراد و گروه‌های شرکت کننده در جشنواره بسیار باقدرت و توانایی بالایی حضور پیدا کرده بودند و انتخاب نفرات و گروه‌های برتر برای داوران سخت بود.

کامکار افزود: از اینکه به عنوان داور در این جشنواره حضور داشتم، ناراحت هستم چون واقعا انتخاب نفرات برتر از بین این شرکت‌کنندگان بسیار مشکل بود، اما بر اساس روال و قاعده، نفرات و گروه‌های برتر را با دقت و نگاهی موشکافانه انتخاب کردیم.

وی تصریح کرد: اما نباید این نکته را فراموش کرد که برگزاری این جشنواره‌ها در کنار اینکه موجب ایجاد حس رقابت و انتقال تجربیات شرکت‌کنندگان می‌شود، نقش مهمی در معرفی توانایی و ظرفیت‌های استان به سایر مردم کشور خواهد داشت.

این استاد عرصه موسیقی کشورمان با بیان اینکه برگزاری این جشنواره می‌تواند بستر خوبی برای معرفی دف به نام کردستان باشد، اظهار کرد: همیشه و در بسیاری از مصاحبه‌هایم گفتم که دف با کردستان شناخته شده و سنندج پایتخت دف ایران و جهان است.

وی تصریح کرد: به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه موسیقی و فردی که سال‌ها در این حوزه تلاش کرده از مسئولان و متولیان امر می‌خواهم نسبت به ثبت یونسکو و جهانی دف و دف‌نوازی به نام ایران و کردستان تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار