در دیدار سفیر جدید افغانستان اعلام شد؛

ابراز رضایت صالحی از روند ساماندهی مهاجران افغان در ایران

خبرگزاری پانا: ˝بصیر احمد نور˝ سفیر جدید جمهوری اسلامی افغانستان در کشورمان روز شنبه ضمن دیدار با وزیر امور خارجه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

کد مطلب: ۲۵۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی‌اکبر صالحی در دیدار سفیر جدید افغانستان با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه بین دو کشور و مردم دوست، برادر و همسایه و نیز سطح بسیار خوب روابط بین تهران و کابل در همه ابعاد در سایه عزم و اراده راسخ مسوولان عالی‌رتبه دو کشور، ابراز امیدواری کرد سفیر جدید افغانستان هم‌چنان تسریع در روند توسعه همه جانبه روابط راهبردی بین دو کشور همسایه و مسلمان را با جدیت پیگیری کند و در این ماموریت مهم موفق باشد.

وزیر امور خارجه تحکیم و تعمیق روابط دوجانبه و اجرای طرح‌های تجاری و اقتصادی دو و چند جانبه بین ایران و افغانستان با همکاری و مشارکت سایر کشورهای منطقه را زیربنا و به نفع توسعه، پیشرفت و ثبات اقتصادی و امنیتی کل منطقه دانست.

صالحی هم‌چنین با ابراز رضایت از روند قانونمند شدن و ساماندهی حضور برادران و خواهران مهاجر افغانی در ایران، ابراز اطمینان کرد با تداوم و تکمیل این روند شاهد زندگی و فعالیت آبرومندانه و قانونمند این عزیزان در ایران باشیم.

بصیر احمد نور، سفیر جدید افغانستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های رییس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور به صالحی، بر احترام و قدردانی دولت و مردم افغانستان از حمایت‌های رهبری، دولت و مردم کشور دوست، برادر و همسایه ایران از این کشور به خصوص میهمان نوازی از مهاجران افغانی حتی در سخت‌ترین شرایط جنگ تحمیلی و ظالمانه رژیم صدام علیه ایران تاکید کرد.

سفیر جدید افغانستان همچنین با اشاره به عزم و اراده راسخ و تاکید مستمر مقامات عالی‌رتبه کشورش به خصوص حامد کرزای، رییس‌جمهور افغانستان، دوستی و تقویت استحکام همه جانبه روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران را رویکرد ثابت دولت افغانستان دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری و تلاش مسوولان دو کشور شاهد روابطی نمونه در سطح منطقه بین ایران و افغانستان در دوره ماموریت خود در تهران باشیم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار