پُـــر کردن چاههای غیر مجاز در حاشیه دریاچه پریشان نویدی برای حیات دوباره تالاب

خبرگزاری پانا: رئیس دادگاه عمومی بخش جره و بالاده شهرستان کازرون پُـــر کردن چاههای غیر مجاز در حاشیه دریاچه پریشان را نویدی برای حیات دوباره این تالاب دانست و گفت : با اجرای حکم مرجع قضایی طی دو هفته گذشته 60 حلقه چاه غیر مجاز دراین منطقه پر شده است .

کد مطلب: ۲۵۶۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، قاضی ابوذر اسدی با بیان اینکه این حکم در همه روستاهای منطقه اجرا خواهد شد افزود: این روند ادامه خواهد داشت و با اقداماتی از این دست زندگی دوباره به پریشان باز خواهد گشت .
رئیس دادگاه عمومی بخش جره و بالاده اعلام کرد : بیش از 200 حلقه چاه غیر مجاز در این منطقه وجود دارد و روند پر کردن آنها ادامه پیدا می کند .
قاضی اسدی افزود: بارها قرار بود به نحوی با حفر چاههای غیر مجاز برخورد شود ولی به دلایل مختلف این کار انجام نشده است.
مسئولان بارها در نشستهای خبری ، همایشهای مربوط به آب و محیط زیست و هرجا که پای موضوع آب به میان می آید از وجود 20 هزار حلقه چاه غیر مجاز می نالند،اما هرگز اقدامی عملی برای برخورد با این پدیده صورت نگرفت تا هفته پیش که با حکم داگاه این روند شروع شد .
اسدی ادامه داد : بسیاری به امید این که به مسئولان بقبولانند چاه هایشان پیش از سال 85 حفر شده به حفر چاههای جدید اقدام کرده و برای دریافت مجوز به هر راهی متوسل می شوند .ما اینک میخواهیم با این وضع برخورد کرده ،روند حفر چاهها ی غیر مجاز را متوقف و چاههای موجود را پر کنیم.

این مقام قضایی اظهار داشت : می خواهیم برداشت از آبهای زیر زمینی کمتر شود تا به امید سالهای پر بارش آینده دریاچه را احیا کنیم البته هم اکنون در اواسط کار هستیم و اجرای حکم پر کردن چا ه ها را روستا به روستا ادامه می دهیم.
افزایش سطح زیر کشت و افزایش برداشت آب از حاشیه دریاچه پریشان همواره آب های زیر زمینی استان را چنان بلعیده که عمق چاه ها در برخی نقاط را به 600متر رسانده است .
بر اساس آمارهای موجود ،هم اکنون حدود 20 هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان فارس وجود دارد و 75 درصد آب
مصرفی استان از منابع زیرزمینی تامین می شود ، پرکردن آنها به زنده سازی زیست بوم و حفظ حقوق دارندگان چاههای مجاز کمک می کند.
رئیس دادگاه جره و بالاده کازرون با این توضیح که بسیاری از چاه ها در دو سال اخیر حفر شده اضافه کرد : حفرکنندگان این چاهها می توانند به شغلی که دو سال پیش داشتند برگردند، امسال با افزایش کشت و عرضه بیشتر محصولات قیمت این محصولات پایین آمده و کشاورزان ضرر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار