نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس خبرداد

سدچروم درکانون توجه وزیرنیرو

کازرون، شیراز (پانا) - نماینده مردم کازرون از اجرای مرحله نخست ساخت سد چروم و بهره‌برداری از سد نرگسی تا ۱۸ ماه آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۳۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سدچروم درکانون توجه وزیرنیرو

نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پانا با اشاره به اهمیت منابع آب و خشکسالی‌های اخیر اظهار داشت: در دیدار با وزیر نیرو جزییات اجرایی سد چروم بررسی شد.
حسین رضازاده با بیان اینکه تحقیقات در مورد سد چروم به اتمام رسیده است گفت: در این جلسه وزیر نیرو دستور اجرای فاز اول این سد را داد.
وی افزود: منابع تامین مالی آینده سد چروم پیش‌بینی شده و بزودی شاهد اجرایی شدن این سد هستیم.
نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سد نرگسی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این سد در کشاورزی و استفاده‌های دیگر برای شهرستان کازرون در ۱۸ ماه آینده این سد به بهره‌برداری می‌رسد.
وی به انتقال آب از سد نرگسی به دریاچه پریشان اشاره کرد و افزود: پروژه انتقال آب سدنرگسی به دریاچه پریشان در دست اقدام و بزودی وارد فاز اجرا می‌شود.
رضازاده از قول‌های مساعد در زمینه پروژه‌های آب‌رسانی روستایی خبرداد و اظهارداشت: اقدامات اساسی در این زمینه صورت می‌گیرد.

ساخت این سد در تیرماه سال ۱۳۸۹ آغاز شد و بنا بر اعلام مسئولان قرار است تا پایان سال ۱۳۹۷ به بهره برداری برسد.
هدف از ساخت این سد کنترل و مهار سیلاب، تأمین آب کشاورزی ۱۵ هزار هکتار اراضی پایین دست، تأمین آب آشامیدنی و صنعت منطقه کازرون و فراشبند و آب مورد نیاز پتروشیمی کازرون و بخش صنعتی زاگرس جنوبی، تأمین آب زیست محیطی (احیای دریاچه پریشان) و تولید انرژی برقابی به میزان ۴۸ ٫ ۳ گیگاوات ساعت در سال است.
شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار