چهاردهمین مانور زلزله و ایمنی مدارس شهرری را به لرزه در آورد

پاما: صبح چهارشنبه هشتم آبان چهاردهمین مانور زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور مدارس آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری را به لرزه درآورد.

کد مطلب: ۲۵۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدارس اریان(پاما)، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری گفت: این روز می تواند بهانه ای باشد تا در راستای افزایش ایمنی و توسعه آموزش در سطح مدارس با برگزاری دوره های آموزشی، تجهیز مدارس به وسایل ضروری ایمنی، ایمن سازی مدارس از نظر غیر سازه ای، تشکیل گروه های آمادگی و در نهایت بهره گیری از فضاها و امکانات مدرسه در زمان حوادث و به ویژه زلزله دانش آموزان و معلمان آمادگی نسبی را کسب نمایند.

داوود عموحیدری تصریح کرد: در بسیاری از کشورها و در زمان بروز زلزله مدارس به عنوان مکان های برای مدیریت بحران، ستاد های امداد رسانی و حتی اسکان موقت مردم استفاده می شوند و برای آمادگی در مقابل رخداد زلزله در ساعات حضور دانش آموزان در مدرسه، بایستی آمادگی های لازم به منظور کاهش خطرات ناشی از آن ایجاد گردد.

وی اظهار کرد: ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در هنگام زلزله و در نتیجه کاهش تلفات انسانی ناشی از آن؛ افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله؛ ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی ساختمان ها اهداف مهم این مانور را شامل می شود. در این مانور ضمن تاکید بر انجام نشدن برنامه های نمایشی؛ پناهگیری، خروج و اسقرار به موقع در فضاهای باز توسط دانش آموزان و با هدایت معلمان در مدارس به اجرا گذاشته شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی این اداره کل به همراه کارشناسان سلامت و پیشگیری و شورای معاونین اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری در مدارس راهیان نور، بهشت، شهید قدوسی و ندای فاطمه حضور یافتند و از اجرای مانور در مدارس بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار