رادیو اقتصاد همراه با نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان»

خبرگزاری پانا: نمایشگاه قرآنی «مردم ورمضان» میزبان رادیو اقتصاد با برنامه هایی با موضوع اقتصاد فعالیتهای فرهنگی و قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان است.

کد مطلب: ۲۳۸۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، وجود غرفه های مختلف فرهنگی، قرآنی و هنری در این نمایشگاه موجب شده تا هرشب، تعداد زیادی از مردم تهران برای بازدید از نمایشگاه به بوستان قیطریه ی تهران بیایند.
اما در کنار این غرفه‌ها، غرفه «رادیو اقتصاد» علاوه بر ارائه خدمات حضوری به بازدیدکنندگان، گزارش های مختلف رادیویی از نمایشگاه و موضوعات مرتبط با فرهنگ و اقتصاد تهیه کرده که در گفتگو با سید عباس موسوی تبار مسئول این شبکه رادیویی علاوه بر آشنایی با این شبکه به مرور برخی خدمات و اقدامات آنها پرداخته ایم.
موسوی تبار گفت: ما در این نمایشگاه به صورت روزانه برخی برنامه های خود را به موضوع اقتصاد فعالیتهای فرهنگی و قرآنی اختصاص دادیم چراکه رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کرده اند.
وی تصریح کرد: هر روز پس از اذان مغرب و مراسم افطار، رادیو اقتصاد برخی گزارش های متناسب با روزهای ماه مبارک رمضان را ارائه کرده که بسیار مورد اقبال عموم قرار گرفته است.
مدیر رادیو اقتصاد با اشاره به چندین برنامه زنده رادیویی از اقدامات و فضای موجود در نمایشگاه گفت: هفته گذشته نیز چند برنامه رادیویی با موضوع صنعت چاپ و نشر با حضور برخی مدیران فرهنگ و ارشاد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم.
موسوی تبار در ادامه این گفتگو به تاثیرات برپایی نمایشگاههای قرآنی از این دست در سطح شهر تهران پرداخت و افزود: این کارهای فرهنگی در درازمدت و با تداوم کار نتیجه خواهد داد و باید حداقل 5 سال بگذرد تا ما بتوانیم بهترین نتیجه ها را از کارهای فرهنگی بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: در این حوزه ها نیاز به کار تبلیغاتی و اطلاع رسانی بیشتری است تا هم مردم از برگزاری این نمایشگاهها اطلاع داشته باشند و هم غرفه داران بتوانند ارتباط بهتر و بیشتری با مراجعه کنندگان برقرار کنند.
مدیر رادیو اقتصاد با مثبت ارزیابی کردن عملکرد نمایشگاه قرآنی مردم و رمضان تصریح کرد: البته غرفه داران هم باید در چینش غرفه و نیز سطح ارائه محصولات خود بیشترین تلاش را داشته باشند تا از این طریق مردم بتوانند نیازهای خود را در حوزه فرهنگ قرآنی برآورده کنند.
موسوی تبار ادامه داد: این نمایشگاه به دلیل ظرفیت های مکانی فرهنگسرای ملل و مثلا وجود سالن کنفرانس مناسب میتواند برنامه های بیشتر و بهتری را ارائه دهد که در این خصوص ما هم می توانیم برنامه های پربارتری را داشته باشیم.
بنا بر این گزارش، شبكه رادیویی اقتصاد در كنار دهها شبكه عمومی و اختصاصی دیگر، به صورت 24 ساعته در سه حوزه آموزشی، ‌اطلاع رسانی و نظر یه پردازی روی موج اف ام، فرکانس ۹۸ فعالیت دارد.
این مجموعه رادیویی با 5 گروه برنامه ساز «اقتصاد و صنعت»، «اقتصاد، دانش و پیشرفت»، «اقتصاد و اطلاع رسانی»، «اقتصاد و كشاورزی» و «اقتصاد،خدمات و تجارت»، با بهره مندی و استفاده از ظرفیت های فعال در وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد، كشور، ‌دانشگاه ها، ‌حوزه های علمیه، مراكز علمی، ‌پژوهشی و ‌تحقیقاتی كانون ها و نخبگان ‌صنعتی،‌كشاورزی،‌خدماتی، ‌تجاری و ‌بازرگانی برنامه سازی، تولید و پخش برنامه دارد.
برنامه رادیویی «بر بال قدسیان» از دیگر ویژه برنامه‌های سحرگاهی این شبکه است كه دعای سحر ماه مبارك رمضان، ‌بحث های كارشناسی و قرائت یك جزء از قرآن كریم پخش می شود.
همچنین برنامه تركیبی و زنده لحظه های اجابت ویژه افطار هر روزبه مدت 60 دقیقه به موضوعاتی همچون روزی حلال، كم فروشی، پخش مناجات، پخش دعای ماه مبارك رمضان، قرض الحسنه، قناعت و ارائه گزارشهایی از نمایشگاه قرآنی مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی می‌پردازد.
نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران، شهردای منطقه یک و فرهنگسرای ملل در پارک قیطریه تهران با حضور ۶۵ ناشر کتاب، موسسات فرهنگی دیجیتال، موسسات قرآنی، کانونهای مساجد، سرای محلات و سایر موسسات فرهنگی و هنری افتتاح شده و هر روز از ساعت ۱۹ لغایت ۱ بامداد پذیرای علاقه مندان آثار فرهنگی و هنری قرآنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار