مصوبه جدید دولت درباره نحوه تسویه بدهی‌های وزارت نیرو

خبرگزاری پانا: با تصویب دولت، مقرر شد بدهی‌های قانونی شرکت‌های تابع و وابسته وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی تا سقف 5 هزار میلیارد ریال با اعلام وزیر نیرو با بدهی همان اشخاص بابت اقساط واگذاری به صورت جمعی ـ خرجی تسویه شود.

کد مطلب: ۲۳۶۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و نیرو و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند (ر) تبصره (3) ماده واحده قانون بودجه سال 1393 کل کشور تصویب کرد: بدهی های قانونی شرکت های تابع و وابسته وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی تا سقف 5 هزار میلیارد ریال با اعلام وزیر نیرو با بدهی همان اشخاص بابت اقساط واگذاری به صورت جمعی - خرجی از محل ردیف های (310503) موضوع بند (ر) تبصره (3) قانون بودجه سال 1393 کل کشور و (101000) جدول شماره (8) قانون مذکور طبق مراحل زیر تسویه می شود:

الف- با اعلام وزیر نیرو و پس از تایید بدهی های قانونی شرکت های تابع و وابسته وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی توسط سازمان حسابرسی و تایید بدهی همان اشخاص بابت اقساط واگذاری توسط سازمان خصوصی سازی و تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی قابل انجام است.

ب- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور طبق توضیحات ذیل جدول شماره (8) قانون بودجه سال 1393 کل کشور نسبت به ابلاغ اعتبار و مبادله موافقتنامه معادل ارقام مورد تایید وزیرامور اقتصادی و دارایی اقدام می نماید.

ج- معادل مبلغ تسویه شده، حساب اندوخته سرماه ای در دفاتر شرکت های ذیربط بستانکار و با رعایت مقررات قانونی مربوط به حساب سرمایه دولت در شرکت منظور می شود. مبالغ یاد شده درآمد محسوب نمی شود و مشمول مالیات نیست.

د- با اعلام ذی حساب شرکت دولتی ذی ربط، اقدام لازم حسب مورد برای اعمال حساب در دفاتر سازمان خصوصی سازی (تسویه بدهی اشخاص) و خزانه داری کل کشور (انعکاس عملیات جمعی - خرجی) برای انعکاس مبالغ تسویه شده معمول می شود.

معاون اول رئیس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نیرو و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ابلاغ کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار