معاون وزیر صنعت ومعدن خبر داد

مقررات و ضوابط صادرات و واردات کاهش می یابد

خبر گزاری پانا : معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت از کاهش مقررات و ضوابط صادرات و واردات خبر داد و گفت : کاهش فرایند انجام صادرات و واردات در کشور از برنامه های مهم این سازمان می باشد.

کد مطلب: ۲۱۸۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ولی الله افخمی راد پیش از ظهر امروز در شورای ساماندهی مبادلات ارزی و کارگروه توسعه و صادرات خراسان جنوبی با اشاره به سیاست جدید دولت در خصوص دفاع منطقی از جایگاه ایران اسلامی در مجامع بین المللی اظهار کرد: یکی سیاستهای مهم دولت بحث تنش زدایی بعنوان نخستین ضرورت برای روابط اقتصادی با سایر کشورها به ویژه همسایگان مورد توجه دولت مردان است.

وی با بیان این مطلب که در سال گذشته 32 میلیارد دلار کالای غیرنفتی به کشورهای مختلف صادر شده است اظهار کرد : این رقم نسبت به سال 91کاهش 3.5 درصدی داشته است .
وی ادامه داد:در سال جاری براساس رقم مصوب هیات دولت باید 47 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم که نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش داشته که امیدواریم با همکاری و عزم ملی همه مسئولین در بخشهای مختلف عملیاتی بشود.
افخمی راد گفت: به منظور تسهیل درامر صادرات باید مقررات زدایی کنیم و پس از شناسایی موانع بطرق قانونی به دنبال رفع آن باشیم تا صادرکنندگان در کمترین زمان ممکن بتوانند کالای خود را صادر کند و همه دستگاه های دولتی در بحث صادرات همکاری لازم با تجار داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه صادرات و واردات لازم و ملزوم یکدیگر هستند افزود: امروز مسئولان به این نتیجه رسیدند که توسعه اقتصادی، ایجاد شغل و درآمد تولید ارزش افزوده برای جامعه در بخش اقتصاد جزء با مراودات کالای با سایر کشورها میسر نخواهد بود و باید این فرآیند پیاده سازی شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تا جای که امکان دارد باید مقررات سهل و آسان شود و نقش گمرک نیز در این امر حساس و مهم است.
افخمی راد گفت: توسعه روابط اقتصادی به عوامل مهمی همچون ایجاد زیر ساختها مثل جاده، توسعه گمرکات، تسهیل در امر قرنطینه و ایجاد استاندارد بستگی دارد..
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در راستای رونق مرزنشینان در شورای امنیت ملی کارگروهی آغاز بکار کرده که از وظایف مهم آن بهبود معیشت مرزنشینان است.
افخمی راد در خصوص راه اندازی مجدد بازارچه مرزی دوغارون قول مساعد داد و گفت: به منظور رونق بازار تجارت سعی شده محدودیتها به حداقل برسد و جلوی بخش نامه های خلق الساعه گرفته شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ما وظیفه داریم در ارتباط با تجارت ترجیحی تعرفه ها را در برخی کالاها تعامل بیشتری با کشورهای طرف قرارداد نشان دهیم و در آینده یک توافقنامه تجارت ترجیحی با کشور افغانستان آماده کنیم
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات پیش آمده در کشور ناشی از تحریم و بخش دیگر هم ناشی از سوءمدیریت‌هاست، اظهار کرد: تصمیمات مدیریت باید از روی عقل و منطق باشد نه اینکه به واسطه برداشت‌های شخصی اتخاذ گردد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام اینکه در دنیای امروز قدرت اول را در دنیا کشورهای صاحب اقتصاد می‌زنند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به این رتبه و جایگاه برسیم باید اقتصادمان را تقویت و ارتقا بخشیم.
وی با بیان این مطلب که اقتصاد هم صرفاً با حضور توانمند بخش خصوصی توانمند، رشد می‌کند گفت :استان خراسان جنوبی در بخش صادارات کشور نقش مهمی می تواند از مرز ماهیرود با کشور افغانستان داشته باشد.
وی مسئله جاده مرز ماهیرود را یک اولویت دانست و افزود : راه مرزی ماهیرود نیاز به به باز سازی دارد و از مدیر کل راه شهرسازی استان خواست تا در جهت تسهیل کار صادرات و واردات استان در خصوص این مسئله رسیدگی نمایند.
وی به سهیلات زیربنایی مرز اشاره کرد وادامه داد : مسئولین طرح جامعی برای مرز ماهیرود در نظار داشته باشند.
وی خواستار تسریع در امر فعالیت بیشتر و ایجاد ساختمان استاندارد در مرز ماهیرود شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار