24 استان در وضعیت قرمز منابع آبی است

خبرگزاری پانا: قائم مقام وزیر نیرو گفت: 24 استان کشور در وضعیت قرمز میزان منابع آبی هستند.

کد مطلب: ۱۹۸۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نیرو ، ستار محمودی امروز در quotation mark همایش مدیران ارشد صنعت آب و فاضلاب کشور quotation mark به ارزش آب اشاره کرد و افزود: متاسفانه ایران در مقایسه با سایر کشور ها از لحاظ مصارف آب کشاورزی، افزایش درآمد و تولید محصولات کشاورزی به ازای هر مترمکعب آب، در جایگاه مناسبی قرار نگرفته است.
وی به کاهش بارندگی ها، کاهش جریان های سطحی و روان آب ها در سال آبی جاری و در مقایسه با متوسط درازمدت و سال آبی گذشته اشاره کرد و افزود: تنها وضعیت آبی هفت استان از میان 31 استان کشور، قرمز نیست.
محمودی روند تکاملی شرکت های آب و فاضلاب از بدو تاسیس را مناسب ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت های مناسبی از جهت اقدامات فنی- مهندسی برای مدیریت آبرسانی صورت گرفته است اما امروزه نیاز است که اقدامات توسعه پایدار در خصوص ارزش آب و روند منابع آب سطحی صورت پذیرد.
قائم مقام وزیر نیرو نحوه پیاده سازی تعرفه های ابلاغ شده در سال آینده را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در سال آینده دو چالش مهم مشکل منابع آب و نحوه پیاده سازی تعرفه های ابلاغ شده پیش روی ماست.
محمودی تصریح کرد: سال آینده آزمونی است برای مدیریت جدید صنعت آب و فاضلاب کشور که به آمادگی سیستم های مدیریتی بستگی دارد.
وی به راهکارهای مدیریتی برای چالش های احتمالی اشاره کرد و گفت: اطمینان از تامین میزان سرانه آب، اولویت بخشی و تمرکز بر طرح های نیمه تمام، پیش بینی طرح های اضطراری، برنامه نگهداری و بهره برداری از تاسیسات، توجه به کیفیت آب، شیوه های کنترل مصرف، شیوه های کنترل مصرف ، اندازه گیری و سرعت عمل در رفع حوادث را از برنامه های مهم مدیریتی در سال آینده عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار