دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان:

۴۰۰ امام جماعت در مدارس همدان نماز می‌خوانند

خبرگزاری پانا: دبیر ستاد اقامه نماز همدان گفت: در حال حاضر 400 امام جماعت در مدارس همدان فعال هستند.

کد مطلب: ۱۹۵۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا ، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم در گردهمایی مدیران ستاد اقامه نماز سراسر کشور با اشاره به پیشینه تاریخی، دینی و انقلابی استان همدان به مشاهیر و چهره‌های برجسته این استان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه همدان یک قطب علمی در کشور محسوب می‌شود و حضور محافل علمی در استان رونق خاصی به مسائل علمی بخشیده به قدمت 3 هزار و 200 ساله همدان اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری همدان تنها شهری است که با چنین قدمتی با قدرت پابرجا است و در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز نقش‌آفرینی می‌کند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 700 مسجد در استان همدان وجود دارد، گفت: این مساجد در عرصه رونق فرهنگ دینی و نماز فعالیت دارند و بیش از 70 درصد مساجد در مغرب و عشا و همچنین ترویج عقاید اسلامی فعال هستند.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 50 درصد مساجد استان همدان در نماز ظهر و عصر فعال هستند، افزود: 15 درصد مساجد استان نیز در اقامه نماز صبح فعال هستند.

حسنی‌حلم خاطرنشان کرد: در همدان یک‌هزار و 700 مدرسه وجود دارد که در حال حاضر 500 مدرسه به مسائل مربوط به ساختار نمازخانه تجهیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه همدان استان سوم در تجهیز نمازخانه مدارس است، بیان داشت: در حال حاضر استان همدان 400 امام جماعت در مدارس دارد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان ادامه داد: در سال گذشته بیش از 550 امام جماعت در استان همدان در مدارس فعال بودند.

حسنی‌حلم بر لزوم توجه هر چه بیشتر و عمیق‌تر در زمینه مباحث مربوط به نماز تأکید کرد و همگامی در این زمینه را مایه حصول توفیقات بیش از پیش دانست.

/رضوانه باب الحوائجی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار